تولیدکنندگان غرب وجنوب غربی مراقب باشند

اخطارهواشناسی به کشاورزان

اداره هواشناسی کشاورزی اخطاریه‌ای را برای کشاورزان به‌ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور صادر و توصیه‌هایی را به آنان برای جلوگیری از خسارات احتمالی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۷۳۴۵۹
اخطارهواشناسی به کشاورزان

به گزارش جام جم آنلاین از اداره هواشناسی کشاورزی، اداره هواشناسی کشاورزی اطلاعیه‌ای را برای کشاورزان به‌ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور صادر کرد، که متن آن به شرح ذیل است:

پیرو اطلاعیه شماره ۹۴ تاریخ ۰۹/۰۹/۹۵ مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه به نوار غربی کشور که تا روز جمعه دامنه فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز گسترش می‌یابد؛ پیش بینی می‌شود این امر، سبب بارش باران در این مناطق، بارش برف و وزش باد در مناطق سردسیر و همچنین در مناطق جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور منجر به رگبار و باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی شود.

به همین منظور اداره هواشناسی کشاورزی توصیه‌هایی را به شرح ذیل به کشاورزان ارائه می‌کند؛

کشاورزان دیم‌کار به‌ویژه در مناطق گرمسیر و معتدل استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی که اقدام به بذر پاشی نکرده‌اند سریعاً این کار را انجام دهند تا از بارش پیش‌رو استفاده کنند.

آن دسته از کشاورزان دیم‌کار مناطق فوق، که عملیات کاشت را به‌صورت خشکه کاری انجام داده‌اند نسبت به آماده سازی مرزها و انهار سریعاً اقدام کنند.

عشایر مستقر در مناطقه دامنه‌های زاگرس ضمن آمادگی لازم از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوداری کنند.

شرکت‌های توزیع کودهای شیمیایی آمادگی لازم جهت حفاظت از انبارها را داشته باشند.

به‌دلیل احتمال رخداد سیل پاکسازی راه آب مزارع و باغات حتماً انجام گیرد.

گلخانه داران پوشش گلخانه‌های خوب را ترمیم و بازبینی کنند.

در صورت انبار کردن محصولات سبزی و صیفی در مکان‌های باز نسبت به ایجاد لایه محافظ اقدام و یا مکان‌های سرپوشیده را برای انبار داری انتخاب شود.

کندوداران مستقر در استان‌های فوق، کاملاً مراقب باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها