دستور استاندار مازندران در جلسه شورای ترافیک استان برای حفظ جان مردم؛

کلیه بریدگی های مازندران به دور برگردان تبدیل شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: تا اربعین سال آینده بیش از ۹۰ درصد مسیر ایلام به مهران چهار خطه می شود.
کد خبر: ۹۷۳۳۶۷
سال آینده مسیر ایلام به مهران ۴ خطه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، حسین کلانتری در سوگواره استانی شعر عاشورایی در سرابله افزود: مردم استان ایلام در استقبال و پذیرایی از زائرین امام حسین«ع» سنگ تمام گذاشتند و مردم سرابله به عنوان پیشانی استان به زیبایی هرچه بهتر از عاشقان اباعبدالله استقبال و مهمان نوازی کردند.

وی ادامه داد: اربعین یک کار مردمی و حسینی است و خدمتگزاری در اربعین بهترین سعادت برای دولت تدبیر و امید است. رهبری معظم انقلاب حساسیت ویژه ای روی اربعین دارند و به دستور ایشان و ابلاغ رئیس جمهور محترم ساماندهی این کنگره بزرگ در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت.

کلانتری تاکید کرد: در موضوع اربعین ۲۵ دستگاه مختلف کشوری، لشکری، امنیتی و نهادهای دولتی و غیر دولتی در میدان کار بودند وپیگیر مسائل مربوط به آن شدند و در استان ایلام نیز با مدیریت استاندار و همراهی و همکاری نماینده ولی فقیه وسایر سازمان‌ها انسجام و همدلی خوبی برای ساماندهی و استقبال از زائرین بوجود آمد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام یادآور شد: ایلام تاریخی به بزرگی ۱۲هزار سال قدمت دارد ودر دفاع مقدس در خط مقدم دفاع بودیم و به برکت خون سید شهدا، اربعین و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی راه دروازه عتبات عالیات از این استان می گذرد.

وی به بزرگی قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: نام و ماموریت امام حسین سیاسی و جناحی نبود و متعلق به همه است و امروز هم بسیج حسینی و مال همه است.

کلانتری موضوع اربعین را نعمتی الهی برای ایلام دانست و افزود: استان ایلام با نام امام حسین در دنیا وجهه ای پیدا کرده و این مردم باید قدرشناس اهل بیت«س»باشیم.

وی در ادامه گفت: وزارت کشور با حساسیت ویژه و خاص درگیر اربعین بودند و بواسطه حساسیت آقا، پیگیری های رئیس جمهور محترم احساس مسولیت وزیر کشور و شخص دکتر ذوالفقاری و سایر دستگاه ها دنبال باشکوه برگزار شدن راهپیمایی عظیم اربعین بودند و الحمدلله این امر محقق شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام یادآوری شد: در اربعین امسال جمعیت کثیری بدون روادید به مرز مهران عزیمت کرده بودند که همگی عاشق امام حسین بودند که گریه های آنام برای رسیدن به کربلا دیدنی بود ولی بخاطر نداشتن مجوز خروج از ورود آنان به کشور عراق خودداری شد.

کلانتری بیان کرد: برای اینکه مرز مهران بسته نشود جلسات متعددی برگزار شد و اگر تدبیر و درایت نبود حوادث ناگواری پیش می آمد و هرگونه حادثه ای حتی یک کشته بهانه دست بیگانگان می داد ولی بخاطر احساس مسولیت همه دنیا حیرت زده و انگشت به دهان شد.

وی بر تسریع در توسعه‌زیر ساخت های استان برای اربعین سال آینده تاکید کرد و گفت: دولت در حوزه راه ۵۰۰ میلیارد تومان را برای توسعه راه ها هزینه کرده و یا در دست اجرا دارد.

وی از تهیه گزارش مفصل و کاملی از اربعین و خدمات بزرگ استان ایلام در این رویداد بزرگ به مقامات ارشد کشوری و استانی خبر داد.

گفتنی است؛ در این آیین تعدادی از شعرای استان اشعار خود را در موضوع عاشورا و اربعین قرائت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
هرجا كه توش پول داشته باشه رو سریع انجام میدن ، حالا ببین توی یك روستا بخوان جاده بزنن میگن بودجه نیست و امكانات نیست و ...

نیازمندی ها