از دو سال پیش شرکت خودروسازی بایدو به عنوان غول خودروسازی چین و ب‌ام‌و در قامت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای خودروساز، همکاری گسترده‌ای را در پروژه ساخت خودروهای خودران آغاز کرده بودند. حالا اما خبرهای جدیدی از این شراکت به گوش می‌رسد. منابع خبری مختلف از پایان این شراکت خبر می‌دهند و حتی گفته می‌شود، شرکت بایدو جست‌وجوهای گسترده‌ای را برای آغاز همکاری با یک خودروساز جدید آغاز کرده است. به نظر می‌رسد این خودروساز چینی در راه دستیابی به بازار پررونق خودروی آمریکا آنقدر مصمم است که حتی پایان همکاری با ب‌ام‌و نیز نتوانسته آن را دلسرد کند.
کد خبر: ۹۷۳۰۹۱
پایان شراکت غول‌ها

وانگ جینگ، رئیس شرکت خودروسازی بایدو اعلام کرده، این شرکت مشغول استفاده از خودروهای ساخت شرکت فورد برای آزمایش فناوری خودروهای خودران در خاک آمریکاست. وی به خبرنگاران گفته: ما از همکاری با هر شریک تازه‌ای استقبال می‌کنیم و به همین خاطر، رایزنی با سایر خودروسازها را آغاز کرده‌ایم.

پس از پایان همکاری دو ساله بایدو و ب‌ام‌و، همه منتظر واکنش‌های این دو شرکت بودند و در حالی که طرف چینی درخصوص چرایی این جدایی صحبتی نکرده، یکی از مدیران اجرایی ب‌ام‌و به رویترز گفته است، دو شرکت درخصوص توسعه فناوری خودروهای خودران دو راه متفاوت را دنبال می‌کردند و به همین دلیل، امکان ادامه همکاری در این عرصه وجود نداشت. اولاف کاسنر، مدیر بخش چین ب‌ام‌و در این خصوص گفت: به نظر می‌رسید، استراتژی دو شرکت در پروژه طراحی خودروهای خودران تفاوت‌هایی با یکدیگر داشت و به همین دلیل این شراکت پایان یافت.

ب‌ام‌و اعلام کرده، در نظر دارد تا سال 1400/2021 خودروهای خودران خود را راهی بازارهای جهانی کند. با این حال، بایدو ایده‌های جاه‌طلبانه‌تری داشته و اعلام کرده بود، از سال 1397/ 2018 این ایده را محقق خواهد کرد. البته نشانه‌های دیگری هم مبنی بر نبود تمایل همکاری دو طرف در پروژه توسعه فناوری خودروهای خودران وجود داشت. به عنوان مثال، طرف آلمانی همکاری با سایر شرکت‌های ارائه‌کننده فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران را آغاز کرده بود. ب‌ام‌و درحالی که با بایدو در این پروژه پیش می‌رفت،همکاری‌هایی نیز با یک شرکت متخصص در زمینه تشخیص برخوردهای شدید و همچنین شرکت اینتل در حوزه تولید تراشه‌های مخصوص آغاز کرده بود. تمام این اتفاقات موجب شد، بن‌بستی در جاده همکاری بایدو و ب‌ام‌و ایجاد شود. این دو همکاری خود را از سال 1393/ 2014 آغاز کرده بودند. در آن مقطع زمانی طرف چینی اعلام کرد با همکاری شریک جدیدش در سال بعد (1394/2015) خودروی خودران جدیدی طراحی خواهد کرد. همچنین اعلام شد این مدل پیش ساخته درحالی به بوته آزمایش گذاشته می‌شود که همچنان یک راننده در آن حضور خواهد داشت.

اما این خودرو هیچ گاه به محصول واقعی تبدیل نشد. حالا باید منتظر ماند و دید بایدو برای رسیدن به بازار آمریکا چه خواهد کرد. صحبت‌هایی درخصوص همکاری این شرکت با گوگل به گوش می‌رسد و حتی گفته می‌شود سیلیکون ولی را برای رسیدن به هدف خود برگزیده است به طوری که تیمی متشکل از 100 مهندس مجرب را از این قطب فناوری دنیا تشکیل داده است.

منبع: The Verge

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها