فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: یک مورد زمین خواری به ارزش 60 میلیارد ریال کشف و در این راستا 11 متهم در شهرستان گیلانغرب دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۷۲۹۶۶
کشف زمین خواری 60میلیاردی/کپی کارت‌های اعتباری و برداشت‌های میلیاردی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی افزود: به دنبال دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر وقوع یک مورد زمین خواری در شهرستان گیلانغرب، موضوع در دستور کار انتظامی شهرستان قرارگرفت که با همکاری اداره کل منابع طبیعی و نیز دستگاه قضائی یک تیم عملیاتی به منطقه اعزام و صحت خبر را تحت پیگیری قرار دادند.

وی ادامه داد: با کارشناسی اراضی منطقه از سوی عوامل اداره منابع طبیعی، صحت خبر تأیید و حکم خلع ید اراضی توسط مراجع قضائی صادر شد.

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه 226 هزارمتر مربع زمین از دست زمین خواران آزاد شده است، افزود: ارزش ریالی این میزان زمین خواری، طبق نظر کارشناسان 60 میلیارد ریال برآورد شده است که تاکنون یازده نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سردار امان اللهی اضافه کرد: منابع طبیعی جزء سرمایه‌های ملی تلقی می شوند و افراد فرصت طلب، حق سوء استفاده از این موهبت خدادادی را ندارند. نیروی انتظامی با همکاری منابع طبیعی و دستگاه قضائی به صورت جدی با زمین خواران برخورد خواهد کرد تا عرصه برای سودجویان تنگ شود.

سرقت هفت میلیارد ریالی با کپی کردن کارت اعتباری 142 نفر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با کپی کردن اطلاعات کارت اعتباری 142نفر توانسته بود بیش از هفت میلیارد ریال از حساب آنان برداشت کند توسط کارآگاهان پلیس فتای استان دستگیر شد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز وجوه ازحساب آنان موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که تمام مالباختگان در یک روز از مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام به خرید کردند.

این مقام انتظامی گفت: این فرد به وسیله نصب اسکیمر بر روی دستگاه پوز اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان کرده و پس از جمع آوری آنها از استان متواری شده بود که پیگیری های ویژه برای شناسایی متهم انجام شد.

سرهنگ مرتضوی افزود: نهایتا فرد مذکور پس از 12 برداشت غیرمجاز ازحساب مشتریان دریکی از استان های شمالی کشور شناسایی شد که بلافاصله ماموران این پلیس به محل مورد نظر اعزام و متهم را درحالی که مشغول برداشت از حساب یکی از مشتریان در یک صرافی بود دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه متهم توانسته بود مبلغ700 میلیون تومان از حساب مشتریان خود برداشت کند گفت: با دستگیری وی تمام حساب های او مسدود و وجوه مسروقه به حساب مالباختگان بازگردانده شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه کارت های عابربانک از امنیت پائینی برخوردارند، ادامه داد: لازم است که بانک ها نسبت به بالا بردن امنیت این کارت ها اقدام کنند.

وی وجود رمزهای یک بار مصرف و عدم امکان رمز و کدگذاری روی اطلاعات کارت های اعتباری را آسیب پذیری این نوع کارت ها عنوان کرد و گفت: اسکیمر، یک نوع دستگاهی است که علی رغم استفاده های مفید می تواند اطلاعات کارت های اعتباری را کپی کرده و فردی که اقدام به این کار می کند به راحتی از حساب کارت کپی شده برداشت کند.

دستگیری زمین خوار میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف یک فقره تصرف اراضی ملی به ارزش چهارمیلیارد و 500 میلیون ریال و دستگیری متهم در خرم آباد خبر داد.

سرهنگ علی احمدی تبار گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اراضی ملی اطراف شهرستان خرم آباد را به صورت عدوانی تخریب و تصرف و اقدام به زیر کشت بردن آنها کرده است، با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی درمحل حاضر و با بررسی های به عمل آمده محرز شد، شخصی با تخریب درختان و تصرف یک و نیم هکتار از اراضی منطقه ای در خرم آباد مبادرت به زیر کشت بردن آنها کرده است.

جانشین انتظامی لرستان گفت: متهم درعملیاتی غافلگیرانه دستگیر که در بازجویی به عمل آمده به جرم ارتکابی خود مبنی بر تصرف اراضی ملی اعتراف کرد.

احمدی تبار با بیان اینکه ارزش زمین خواری بنا بر اعلام نظر کارشناسان مربوطه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است، تصریح کرد: فرد متخلف برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها