مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد:

تایید و صدور احکام احراز شهادت جان‌باختگان فاجعه حله

وزیر کشور درباره حادثه تروریستی حله گفت: رییس جمهور نامه‌ای در این خصوص نوشته‌اند تا با همکاری کشور عراق این موضوع به صورت دقیق، پیگیری شود.
کد خبر: ۹۷۲۵۱۴
پیگیری جدی حمله تروریستی حله/ استیفای حقوق خانواده های داغدار حادثه قطار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: قبل از برگزاری مراسم اربعین اعلام آمادگی کرده بودیم که درخصوص تامین امنیت زائران کشورمان، با کشور عراق مشارکت داشته باشیم اما این کشور پذیرفت که امنیت را خودش تامین خواهد کرد.

وی گفت: در سنوات گذشته نیز این کار را به صورت مناسبی انجام داده است اما در مسیرهای فرعی با توجه به خلاءهایی که وجود داشته و با توجه به ناکامی‌ها، دشمن از این فرصت استفاده کرده و دست به عملیات تروریستی زده است، بی‌تردید این حادثه برای ما دلخراش بوده چراکه خانواده زوار چشم‌انتظار این افراد هستند و تلاش می‌کنیم مصوبان این حادثه مشخص و با آنها برخورد شود و در مراحل آتی نیز امنیت آنها برقرار شود.

حادثه قطار سمنان

رحمانی‌فضلی درخصوص حادثه قطار سمنان نیز گفت: مسوولان در این خصوص توضیح داده‌اند عوامل مدیریت بحران نیز در آنجا حضور پیدا کرده‌اند. مقرر شده است از همه ظرفیت‌های استان برای رفع بحران استفاده شود ولی متاسفانه بروز چنین حوادثی در روحیه مردم اثر نامطلوب دارد. باید تلاش کنیم تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: گزارش جدیدی از شرایط اجتماعی در اردیبهشت ماه آینده به مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد .

رحمانی فضلی گفت: در جلسه آذر ماه نیز پس از ملاقات و ارائه گزارش به مقام معظم رهبری در آن دستگاه‌های اجرایی گزارش‌هایی از عملکرد خود در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه کردند.

وی همچنین افزود: دستگاه‌های اجرایی در این جلسه گزارش‌های مفصلی از اقدامات خود در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه و روسای قوا نیز نظرات خود را در این خصوص اعلام کردند.

وزیر کشور با اشاره به فرمایشات راهگشا و هدایت گر رهبر معظم انقلاب گفت : موظف شدیم در شش ماه آتی جلسه دیگری در حضور مقام معظم رهبری داشته باشیم و گزارش عملکرد خود را با رویکرد انجام کارهای فوق‌العاده خدمت ایشان ارائه کنیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ظرف دو هفته آینده دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های فوق‌العاده خود برای شش ماه آینده را ارائه کنند. در این برنامه‌ها باید بر استفاده از ظرفیت گروههای مردم نهاد تاکید جدی شود.

وی گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ماموریت‌هایشان مشخص و مقرر شده موضوعات و شاخص‌های تعیین شده مورد پیگیری قرار گیرد. دستگاه‌های همکار در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی براساس وظایف تعیین شده اقداماتی را انجام خواهند دهند.

تشکیل کارگروه استیفای حقوق خانواده های داغدار

وزیر کشور در پی وقوع سانحه قطار شمال شرق در پیامی به استانداران سمنان و آذربایجان شرقی بر لزوم تعیین کارگروه کاری برای استیفای حقوق قانونی خانواده های داغدار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پی وقوع سانحه در راه آهن شمال شرق کشور، ر حمانی فضلی با صدور پیامی، ضمن تسلیت این واقعه مصیبت بار، برخی موارد را از استانداران آذربایجان شرقی و سمنان خواستار شد.

در این پیام آمده است:اینجانب با تسلیت این واقعه مصیبت بار به خانواده های عزادار و هموطنان عزیز به خصوص در استان آذربایجان شرقی، از استاندار محترم می خواهم، با اهتمام ویژه نسبت به خانواده های آسیب دیده در این حادثه و ضمن تعیین گروه های کاری برای مساعدت در پیگیری امورهمه این خانواده ها از جمله استیفای حقوق قانونی موجود، رسیدگی عاجل به وضعیت این مجموعه به خصوص خانواده های آسیب پذیر را در دستور کار قرار دهد.

برگزاری پرشکوه مراسمات تشییع و تدفین و ترحیم و رفع دیگر مشکلات احتمالی موجود و همچنین ساماندهی مناسب برای اطمینان از روند پزشکی مجروحان و مصدومان این حادثه، دیگر مطالبه از مدیریت عالی استان آذربایجان شرقی در این عرصه است.

همچنین ضمن تشکر از تلاش های عوامل اجرائی و امدادی در منطقه وقوع حادثه، از استاندار محترم سمنان می خواهم، با بازبینی دقیق روند مدیریت بحران در این حادثه و دستور تنظیم دقیق و البته فوری گزارش فنی آن، نقاط قوت و ضعف احتمالی موجود در این روند را شناسائی و تقویت و اصلاح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها