مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه بادی کشور

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به‌زودی فاز اول بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت 50 مگاوات در منطقه آزاد اروند اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۴۷۹
کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه بادی کشور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، محمود دشت بزرگ افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، فاز اول بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت حدود 50 مگاوات در منطقه آزاد اروند اجرا خواهد شد .

وی ادامه داد: استان خوزستان به دلیل داشتن دشت‌های پهناور و مجاورت با ساحل خلیج فارس و بر اساس مطالعات صورت‌گرفته از پتانسیل مناسبی در خصوص بهره‌مندی از انرژی باد برخوردار است که در همین راستا مذاکراتی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی EAB NEW ENERGY GMBH جهت احداث بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت تولید نهایی 200 مگاوات برق در منطقه آزاد اروند، به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) انجام شد.

دشت بزرگ تصریح کرد: پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و کسب مجوزهای لازم و همچنین مبادله قرارداد خرید تضمینی برق با وزارت نیرو، به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی فاز اول این پروژه مهم به ظرفیت حدود 50 مگاوات با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان و استفاده از توربین‌های ساخت آلمان با ظرفیت 3.4 مگاوات و ارتفاع 130 متر در این منطقه خواهیم بود .

وی توضیح داد: سرمایه‌گذاران آلمانی در چندین فاز و در طول دو سال این نیروگاه را توسعه خواهند داد که ترکیبی از انرژی‌های تجدیدپذیر شامل 90 مگاوات بادی، 40 مگاوات خورشیدی (فتوولتاییک) و 20 مگاوات خورشیدی حرارتی به همراه احداث مرکز آموزش بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، در کل ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه حدود 350 میلیون یورو است که موجب ایجاد حدود 150 فرصت شغلی حرفه‌ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها