دادستان سمنان از بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۴۲۱
بازداشت سه نفر از عوامل برخورد دو قطار در سمنان

به گزارش جام جم آنلاین، قاضی آسیابی در گفت‎وگو با میزان از بازداشت 3 نفر از عوامل برخورد دو قطار مسافربری در منطقه هفت خوان سمنان خبر داد و اظهار کرد: پیروی دستور ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور در رابطه با پیگیری این حادثه دادستانی با قاطعیت و بدون فوت وقت به این موضوع ورود کرد و شب گذشته با اعطای نیابت از سوی شعبه سوم دادسرای مرکز استان سمنان به دادستان شاهرود دستور شناسایی عوامل و مقصرین این حادثه صادر شد.

وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده سه نفر از عاملین شامل مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور که در شاهرود مستقر است، مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل بازداشت شدند.

قاضی آسیابی افزود: دادستان شاهرود و قاضی کشیک از ساعت 7 شب تا 3 بامداد مشغول انجام تحقیقات این حادثه بودند، افراد بازداشت شده تفهیم اتهام و با صدور قرار تامین روانه زندان شدند.

قاضی آسیابی تصریح کرد: دستورات لازم برای شناسایی سایر مقصرین این حادثه صادر شده است و کمیسیون بررسی فنی حوادث مسئول بررسی فنی شده و اعلام گردیده که هر چه زود تر این کمیسیون تشکیل و نظر کارشناسی به صورت کتبی و رسمی اعلام کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که نسبت به شناسایی اجساد از طریق DNA در سمنان امکانات لازم وجود نداشت، اجساد شب گذشته حوالی ساعت 11 شب از سمنان به سازمان پزشکی قانونی کشور انتقال داده شده اند و ساعت سه و نیم بامداد اعلام شد که اجساد رسیده و اداره پزشکی قانونی تهران مشغول تشخیص هویت اجساد از طریق آزمایشات DNA هستند.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته برای تشخیص هویت اجساد آمار 44 کشته تایید نمی شود و بر اساس مستندات فعلا این حادثه 39 نفر تلفات جانی به همراه داشته است.

قاضی آسیابی در رابطه با تعداد مصدومین هم گفت: این حادثه 103 مصدوم به همراه داشته است که هیچکدام دچار سوختگی نشده اند و فقط از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: 25 نفر از مصدومین حادثه فعلا در بیمارستان های دامغان و سمنان بستری هستند و بقیه ترخیص شده اند، وضعیت مصدومین خیلی حاد نیست و بیم فوت آن ها نمی رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
نظر
-
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
كافی نیست باید اون اشخاصی كه اینا رو اوردند سركار هم مجازات بشن . كسانی كه اینها برای این كار مناسب دیدند و شایستگی اونها رو برا یاین كار تایید كردند رو باید بیشتر مجازات كنند .
فرامرز
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
آخوندی: همهٔ خانواده ها چه آنهایی كه كشته شدن و چه آنهایی كه مجروح هستن، بیمه اند و ازاین جهت نگرانی خاصی وجود ندارد.
«این یعنی مُرده و زندهٔ مردم اصلا اهمیتی نداره٬ با پول حل میشه»
علی تهرانی
-
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
باسلام:خطای انسانی میباشد.وهر انسانی جایز الخطاست.متاسفانه سیستمها در ناوگان حمل ونقل بین جاده ای ودرون جاده ایی به دهه های 30 و40 و50 خورشیدی بر میگردد وهیچگونه تكنولوژی حال حاضر برآن حكفرمانیست .نمونه مثال زدنی آن قطارهای دیزلی آمریكایی است كه در فیلم های سینمایی هنوز رخی نشان میدهند.
علی تهرانی
-
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
باسلام:عزیزم ما خرجی برای این دولتها نداریم .ازبدو تولد مفتیم برای اینها.خودمون خرج خودمون میكنیم.زمانی مهم هستیم كه برویم ...
د
-
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
كی گفته هر انسانی جایزالخطاست؟
بگوهرانسانی ممكن الخطاست
ساسان
-
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
مقصر اصلی حادثه/ راننده قطاره/چرا كه سرعت قطار رو مثل روزهای عادی و آفتابی تنظیم كرده!!! و حالا اومدیم بجای قطار كوه ریزش كرده بود اونوقت میخواستند كی رو بگیرند؟؟؟؟؟؟
آریا
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
ابتدا این حادثه رو تسلیت میگم به تمام هموطنان و مخصوصا خانواده های فوت شدگان و مصدومین.
متاسفانه گاهی سهل انگاری عده ای قلیل باعث از دست دادن جمع كثیری از عزیزان هم وطن میشه ، جا داشت كه بخاطر این حادثه ناگوار حتی به صورت نمادین یك روز عزای عمومی اعلام میشد ، چون كم ندیدیم كه پیشتر و بخاطر فوت یك شخص حتی بیش از یك روز هم عزای عمومی از سوی مسئولین اعلام شده! و قطعا ارزش و احترام این حدودا 40 نفر فوت شده از یك نفر كمتر كه نیست حتی چه بسی بیشتر هم هست .
روحشان شاد و به امید عدم تكرار چنین حوادثی برای عزیزان هم وطنم
معراج
-
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد....حتما رسیدگی میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اما نه برای مقصران اصلی.بعدشم مسولین محترم بجای قبول اشتباه یكدیگر را گناهكار میدانند و آخرش میشه:كی بود كی بود من نبودم!!!((پس از بررسیهای فراوان كه از سوی سازمانهای نظارتی انجام شد مقصر كسی نیست جز خود مردم كه در شرایط برفی و خرابی هوا با قطار مسافرت كردند!!!!!!!!!!!.باتشكر ستاد پیگیری قضیه))....بعدشم مسولین اینقدر درگیر دعواهای درون سازمانی خودشونن كه وقت رسیدگی به ملت را ندارند!!!!!در آخر به عنوان یه شهروند با خانواده تك تك قربانیان این حادثه ابراز همدردی میكنم و......
مردم
-
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
آخه تا كی؟
محمد
-
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
بخدا بیخیال...یه كلام بگوید خدا رحمت كند اموات رو..و اینقدر وعده سر خرمن ندهید..دوباره چند وقت دیگه یه فاجعه دیگه رخ میده بعد همه مسولان كاسه چكنم چكنم دست میگیرند..میگی نه صبر كن ببین...اگه قانون محكم و شدیدی در برابر این تخلفات بود هرگز كسی جرات نمیكرد چنین اشتباه مرگ باری انجام بدهد...پس یه كلام بگوید خدا رحمت كنه اموات رو..و مرگ حقه و جونم خلاص
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
مشكل سرزمین ماكنارگذاشتن امثال ریزعلی هاست.حتی درسشو حذف كردند.بگذاریدمردان كارآزموده ودلسوز و فنی بكارآیند

نیازمندی ها