بارش برف در۶ استان ادامه دارد

وزرش باد شدید و گرد وخاک در شرق و جنوب شرق

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به بارش سنگین برف در برخی مناطق استان گفت: بر اثر پارگی سیم های برق ناشی از برف، برق حدود هشت هزار مشترک استان قطع شده و در حال تلاش برای برقراری برق آنها هستیم.
کد خبر: ۹۷۲۰۹۵
برق هشت هزار مشترک گیلان قطع است

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا حکمت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 80 درصد قطعی برق این خانوارها، به علت سقوط شاخه های درختان بر روی سیم های برق است.
وی افزود: تعدادی از سیم های برق نیز بر اثر نشستن برف و سنگین شدن آنها ، دچار پارگی شده اند که این اتفاقات ، موجب قطعی برق این مشترکان شده است.

وی افزود: هم اکنون حدود یک درصد ترانسفورماتورها معادل حدود 160 دستگاه قطع است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 50 اکیپ عملیاتی خدمات رسان برق در تلاش برای برقراری برق شهروندان هستند.

به گفته حکمت، مناطقی که برق مشترکان آنجا قطع شده را شامل فومن٬ شفت٬ صومعه سرا٬ رستم آباد٬ امام زاده هاشم و حوزه رشت در محدوده لاکانشهر و شهرک صنعتی پیام نور عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: بیشترین قطعی برق مربوط به شهرستان های فومن٬ شفت و صومعه سرا می باشد.

وی با بیان اینکه بارش سنگین برف و کار کردن در چنین وضعیت جوی بسیار سخت است، گفت: نیروهای خدمات رسان می کوشند برق مناطق شهری تا ظهر امروز (پنجشنبه) وصل شود.

حکمت خاطرنشان کرد: می کوشیم تا برق مناطقی که در آنها تردد روان تر باشد٬ تا امشب وصل شود و اکیپ های خدمات رسان برق اهتمام دارند تا هرچه سریعتر برق تمامی مشترکان را وصل کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان ادامه داد: درحال حاضر دو پست برق 63 هزارولت در منطقه صومعه سرا و دیلمان سیاهکل در حوزه شرکت برق منطقه ای قطع است که برای پایداری برق آنجا، نیاز به برق دار شدن آنها هستیم.

یک میلیون و 330 هزار مشترک برق در 52 شهر گیلان با 19 هزار ترانس برق٬ از نعمت برق در استان برخوردار هستند.

بارش برف به نسبت سنگین در گیلان، از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شده و تا بامداد امروز (پنجشنبه) نیز ادامه داشت. در تمامی محورهای کوهستانی، برف سنگین به زمین نشسته و راهداران، در تلاش برای جلوگیری از مسدودشدن راه های مواصلاتی استان هستند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، سامانه بارشی بتدریج از امروز، از منطقه خارج می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها