قائم مقام وزیر صنعت و معدن خبر داد:

افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از پروژه ها و برنامه های این وزارتخانه افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی است.
کد خبر: ۹۷۲۰۵۷
افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی ایران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رضا رحمانی چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد، گفت: تورم و نوسانات ارزی در دوره گذشته موانع جدی در مسیر تولید ایجاد کرده بودند و خوشبختانه در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید کارهای اساسی در راستای ثبات اقتصادی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم سیاست های اصولی و آینده نگرانه ای در راستای حمایت از تولید اتخاذ کرده است، عنوان کرد: بی شک حل مسائل و مشکلات اقتصادی زمان بر هستند و نمی توان یک شبه آنها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه روند کلی برنامه های ما در مسیر کاهش مشکلات است، بیان کرد: یکی از پروژه های ما در وزارت خانه افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: رشته های مختلف صنعتی که پتانسیل صادرات دارند تقسیم بندی شدند و در این راستا تنها استان های مرزی مغفول مانده اند.

رحمانی ادامه داد: در آینده ای نزدیک جلسه اختصاصی و ویژه استان کردستان را در وزارتخانه به منظور افزایش صادرات از مرزهای این استان را تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه صادرات بهترین حمایت از تولید است، عنوان کرد: هر صنعتی شکوفایی آن وابسته به صادرات و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون جلب و حمایت از سرمایه گذار خارجی، اصل و سود سرمایه سرمایه گذاران خارجی در ایران تضمین می شود، بیان کرد: به همین دلیل یکی از محکم ترین قوانین حمایت کننده از سرمایه گذاران در کشورما وجود دارد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بیشترین سرمایه گذاری های خارجی در حوزه صنعت کشورمان انجام شده به گونه ای که از ابتدای امسال تاکنون ۲۰، ۳۰ مورد آنها افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

رحمانی اظهارداشت: ایجاد یک شغل برای ما یک پروژه محسوب می شود و این اهمیت اشتغالزایی را می رساند.

وی از تدوین استراتژی صنعتی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر رشته های صنعتی، پیشران ها ومزیت ها و ۱۲ صنعت در کشور مشخص و تدوین شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ۸۸ درصد تامین مالی صنعت در کشورما وابسته به بازار پولی و بانکی است واین در حالی است که در دنیا این مهم به بازار سرمایه متصل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها