رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب آلمان:

آمریکایی‌ها بیش از ایرانی‌ها دعوا می‌کنند

رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب مونستر آلمان با تشریح رمز و راز شاد بودن به مصادیق و عواقب افزایش استرس و اضطراب پرداخت و گفت: نزاع در ایران بالاست ولی آمریکایی‌ها از ایرانی بیشتر دچار نزاع خیابانی هستند.
کد خبر: ۹۷۱۶۷۷
آمریکایی‌ها بیش از ایرانی‌ها دعوا می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، پرفسور علی گرجی در حاشیه نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی اضطراب در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره چگونگی مدیریت اضطراب و استرس در جوامع موفق و پیشرفته از جمله اروپا، اظهار داشت: مثلاً در کشوری مانند آلمانی 50 درصد کارمندان ادارات دچار تنش بالاتر از حد استاندارد هستند کما اینکه استاندارد آنها با ما نیز متفاوت است از آن طرف 70 درصد دانشجویان آلمانی نیز دچار تنش زیاد هستند ولی در نهایت آنها این آمارها را جمع‌آوری می‌کنند و برای برطرف و کاهش آن اقدام می‌کنند کاری که در ایران نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای کاهش اضطراب و استرس باید آنها را از بدن تخلیه کرد که بهترین روش مسافرت، روی آوردن به موسیقی درمانی و ورزش‌هایی مانند یوگاست. همانطور که ارتباط اجتماعی خوب ما ایرانی‌ها به این کاهش اضطراب نیز کمک می‌کند مقوله‌ای که غربی‌ها در آن بسیار ضعیف هستند.

رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب مونستر آلمان با اشاره به اهمیت هیئت‌های مذهبی که باعث تخلیه اضطراب و تنش‌های نامدیریت‌شده می‌شود، تأکید کرد و افزود: در غرب به دلیل ضعف روابط اجتماعی آنها حتی در فضاها و شبکه‌های اجتماعی نیز ضعیف عمل می‌کنند ولی چون دلایل تنش، استرس و اضطراب جامعه خود را پیدا می‌کنند برای کاهش آن اقداماتی موثری انجام می‌دهند و این فرق مهم ما با کشورهای اروپایی است.

گرجی با مطرح کردن این سوال که چرا مردم ما شاد نیستند، گفت: چون تلاش نمی‌کنیم شاد باشیم و روش شاد بودن را بلد نیستیم زیرا نخستین شرط شاد بودن آرام بودن است به هر حال همه جوامع و همه افراد دچار مشکلات اقتصادی هستند ولی دانستن روش‌های شاد بودن همانا آرامش است می‌تواند در کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

وی در ادامه گریزی نیز به تأثیر اضطراب و استرس بر افزایش خشونت در جوامع نیز زد و گفت: واقعاً بسیار زننده است وقتی در ایران تصادفی رخ می‌دهد و افراد به جای اینکه بیایند و مسئله را از طریق روال معمول حل کنند با همدیگر درگیر می‌شوند در برخی مواقع این درگیری‌ها باعث مرگ شده است بنابراین افزایش استرس و اضطراب که در عضی افراد سالها در آن نهفته شده است باعث می‌شود در یک زمان باعث خشونت افراطی شود به همین دلیل است که نزاع در ایران زیاد است کما اینکه آمریکایی‌ها از ما بیشتر دچار نزاع و خشونت هستند ولی اروپا اینگونه نیست.

رئیس مرکز علوم اعصاب شفا وابسته به بیمارستان خاتم الانبیا در ادامه به نقد کشیدن محتوای کتب درسی در کشورمان عنوان کرد: واقعاً چرا در کتب درسی نیازهایی که یک کودک، نوجوان و جوان باید یاد بگیرد گنجانده نمی‌شود چرا باید نسل ما فرمول‌ها و یا شعرهایی یاد بگیرد که هرگز به کار او نمی‌آید درحالی که باید به نسل آینده کشور مقابله کردن با استرس‌های زندگی، بلوغ، برخورد با جنس مخالف، تکنولوژی‌های جدید و تغییرات سبک زندگی را آموزش داد و متأسفانه عدم این آموزش‌ها باعث می‌شود افراد در مواجه با جنس مخالف دوران مدرسه و سربازی دچار مشکلات عدیده شود.

گرجی در خاتمه با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اضطراب زدایی و معکوس آن در جامعه می‌توانند ایفا کنند و باید تولید اخبارشان از فضاهای منفی به سمت شاد شدن مردم پیش رود، خاطرنشان کرد: کنگره اضطراب در ایران که با همکاری دانشگاه‌های استرالیا و سوئیس برگزار می‌شود در این دوره به اختلال‌های پس از سوانح می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
آموزش در چگونگی برخورد با جنس مخالف واقعا مهم است. تازه اون آمریكاییها كه زیاد دعوا میكنند یانكی هستند . ما كه یانكی نیستیم.

نیازمندی ها