جانشین ستاد اربعین ناجا اعلام کرد: آمارهای اولیه حاکی از این است که سفر ایرانیان به عتبات در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۷۰۷۶۳
افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی سفر به عتبات در اربعین امسال

به گزارش جام جم آنلاین، محمد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه موج بازگشت زائران عتبات به کشور از چند روز قبل آغاز شده است، درباره روند سفر و بازگشت زائران به عتبات اظهار کرد:‌ امسال پیش‌بینی خروج بیش از دو میلیون نفر از کشور شده بود و آمارهای اولیه ما از تعداد افرادی که برای زیارت اربعین از کشور ما وارد عراق شده‌اند، حاکی از این است که میزان سفر به کشور عراق طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از چند روز قبل موج بازگشت زائران از عتبات آغاز شده و در حال حاضر زائران در حال ورود به کشور از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه هستند، گفت:‌ شماری از زائران نیز از طریق خطوط هوایی سفر کرده بودند.

جانشین ستاد اربعین ناجا درباره اینکه آیا می‌شود از مرزی به جز مرزی که از آن خروج انجام شده، وارد کشور شد نیز گفت: ما چنین توصیه‌ای را به زائران نمی‌کنیم و بهتر است از همان مرزی که خارج شده‌اند وارد کشور شوند، اما اگر در مواردی مرز هم تغییر کند ما این آمادگی را داریم که اطلاعات آنان را ثبت و بررسی کنیم.

بابایی با بیان اینکه تلاش پلیس ارائه خدمات به زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا زائران کمترین معطلی را در گیت‌های مرزی داشته باشند و در زمانی کوتاه مدارک‌شان بررسی و وارد کشور شوند.

وی درباره شایعه خروج بدون ویزا از کشور نیز اظهارکرد: این موضوع همانطور که بارها اعلام شده کذب محض است و به هیچ عنوان چنین اجازه‌ای به افراد داده نخواهد شد.

جانشین ستاد اربعین ناجا درباره ویزای کشور عراق نیز گفت: مهلت این ویزاها ۲۰ روزه است، اما زمان آغاز مهلت آن نه از زمان صدور بلکه از زمان ورود به کشور عراق است.

بابایی با تاکید بر آماده‌باش ناجا برای بازگشت زائران، افزود: یگان‌های مختلف نیروی انتظامی از مدت‌ها قبل در آماده‌باش بوده و هم اکنون دستگاه‌های مختلف تمام توان خود را برای بازگشت زائران به کار بسته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها