دو قاتل که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند، در آستانه اربعین حسینی با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۹۷۰۶۷۰
نجات 2 قاتل از مجازات مرگ

به گزارش جام‌جم، نخستین قاتلی که از مجازات قصاص نجات پیدا کرد، مرد 47 ساله‌ای به نام مهدی بود که مهر سال 90 مرد جوانی را در خیابان مالک اشتر با ضربه‌های چاقو کشت.

او بعداز این جنایت از محل گریخت و ماموران پس از 9 ماه وی را شناسایی و دستگیر کردند. مهدی در بازجویی به قتل اعتراف کرد و گفت: شاهرخ زندگی‌ام را خراب کرده بود، او وارد زندگی‌ام شد و پسرم را معتاد کرد. او با رفتارهایش باعث جدایی من و همسرم شد. حتی شنیدم همسرم بعد از جدایی عقد موقت او شده است. از او کینه به دل داشتم و چند بار درگیر شدیم. سرانجام هم در خیابان با هم درگیر شدیم که برایم چاقو کشید و من چاقو را از دستش گرفتم و ابتدا با چوب به سرش ضربه زدم و بعد او را با ضربات چاقو کشتم.

مهدی پس از محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم وحکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد. در حالی که قاتل در یک قدمی مرگ قرار داشت، اولیای دم در آستانه اربعین او را بخشیدند.

پس از بخشش اولیای دم، قاتل از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک تهران محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: من از قتل پشیمانم و در این مدت در زندان به اشتباهم خیلی فکر کردم. اولیای دم مرا بخشیدند و از دادگاه هم درخواست دارم مرا ببخشند تا بتوانم زندگی جدیدی شروع کنم. پس از دفاعیات مهدی،قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

قتل مرد معتاد

دومین قاتلی که دیروز پای میز محاکمه قرار گرفت، وحید 30 ساله است که به اتهام کشتن مردی در خیابان به قصاص محکوم شده بود. او شهریور سال 92 مردی به نام یوسف را کشت و جسدش را داخل یک کانال آب در پاکدشت انداخت. این مرد با تلاش خانواده‌اش و پرداخت دیه به اولیای دم توانست رضایت آنها را کسب و از مجازات قصاص نجات پیدا کند.

وحید پس از رضایت اولیای دم شنبه از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.او در دفاع از خود گفت: پس از این که معتاد شدم، همسر و خانواده‌ام مرا طرد کردند. به همین دلیل موادفروش شدم. روز جنایت، مقتول از من مواد خرید، اما پول آن را پرداخت نکرد. عصبانی شدم و به رویش چاقو کشیدم که تیغه آن به گلویش خورد و جان باخت. از ترس جنازه‌اش را داخل کانال آب انداختم. ماموران هم از طریق ردیابی تماس‌های مقتول مرا دستگیر کردند.در زندان مواد را ترک کردم. حالا پی برده‌ام که موادمخدر زندگی‌ام را سیاه کرد. اکنون که با کمک خانواده‌ام از قصاص نجات پیدا کردم، می‌خواهم گذشته‌ام را جبران کنم. با دفاعیات وحید، هیات قضایی وارد شور شده و او را به سه سال زندان محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
تاریخدان مغترب
-
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
امیدوارم قتل دیگری رو انجام ندن !!!
ناشناس
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
الان بخشش یه مدت دیگه مجددا قاتل !!!مثل بعضی خبرهایی كه از قصاص رها یافتند و بعد مرتكب جرم شدند
مهدی
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
آدمی كه ازعمدآدم میكشد قابل بخشش نیست

نیازمندی ها