بشار اسد در گفتگو با روزنامه پولیتیکا:

خانواده اردوغان از فروش نفت سوریه توسط داعش سود می‌برند

وزیرخارجه سوریه گفت: طرح دی میستورا برای خودمختاری دادن به تروریست های محاصره شده در محله های شرقی حلب غیرقابل پذیرش است.
کد خبر: ۹۷۰۳۹۷
ترکیه متجاوز است و باید از سوریه خارج شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ولید المعلم روز یکشنبه پس از گفت و گو با دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در یک نشست مطبوعاتی اضافه کرد: صبح امروز با فرستاده سازمان ملل در امور سوریه گفت و گو کردیم و انتظار داشتیم تاریخی برای از سرگیری گفت و گوهای سوری - سوری اعلام کند ولی چنین چیزی از وی نشنیدیم.

وی افزود: احساس کردیم دی میستورا مایل به از سرگیری گفت و گوهای سوری - سوری نیست و شاید وی منتظر آغاز به کار دولت جدید آمریکا یا دبیرکل جدید سازمان ملل متحد است.

المعلم بیان کرد: سه آتش بس متوالی برای خروج ساکنان محله های شرقی شهر حلب اعلام کردیم ولی گروه های تروریستی به آن ها اجازه ندادنداز گذرگاه های امن تعیین شده توسط دولت سوریه خارج شوند.
وی اظهار داشت: وظیفه دولت سوریه نجات شهروندانی است که در حلب از سوی تروریست ها به گروگان گرفته شده اند.

وزیرخارجه سوریه گفت: طرح دیگری را درباره افراد مسلح در محله های شرقی حلب به دی میستورا ارئه و اعلام کردیم که هرکدام مایل به ماندن باشند می توانند با تسلیم شدن و عادی سازی وضعیت خود در این محله ها باقی بمانند و کسانی که خواستار خروج باشند نیز شرایط برای خروج آن ها فراهم است.

المعلم افزود: ترکیه برای تجاوز به خاک سوریه، پشت سر تروریست ها پنهان شده است و پشتیبانی این کشور از تروریست ها برکسی پوشیده نیست.

وی بیان کرد: وجود حتی یک سرباز ترک در خاک سوریه پذیرفتنی نیست و ترکیه که به خاک سوریه یورش برده٬ در هرنقطه از این خاک، تجاوزگر به شمار می آید.

المعلم گفت: سوریه از گفت و گوهای سوری - سوری در داخل سوریه یا ژنو استقبال می کند و به نقش و تاثیر سازمان ملل در این باره ایمان دارد، منشور آن و حاکمیت ملی کشورهای عضو آن را به رسمیت می شناسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها