تکرار مواضع مداخله ‌جویان ترکیه در امور سوریه

باقی ماندن اسد در قدرت با عدالت در تضاد است

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد:

نقش مثبت ایران و روسیه در بحران سوریه

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: نقش مثبت ایران و روسیه در حل بحران سوریه، اهمیت حیاتی دارد و ترکیه با این دو کشور به مذاکرات خود ادامه می دهد.
کد خبر: ۹۷۰۳۹۴
نقش مثبت ایران و روسیه در بحران سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، چاوش اوغلو این مطلب را روز یکشنبه در نشستی که با عنوان «امنیت سیاسی» در قالب شصت و دومین مجمع عمومی نمایندگان مجالس کشورهای عضو ناتو که به میزبانی مجلس ملی ترکیه در استانبول برگزار شد، اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشورش برای گذار سیاسی در سوریه، خواهان برقراری آتش بس در این کشور است، گفت: آنکارا از آغاز دوباره و فوری مذاکرات سیاسی در سوریه، حمایت می کند.

چاوش اوغلو در پاسخ به سئوال نمایندگان کشورهای عضو ناتو در خصوص چگونگی حل بحران سوریه، گفت: ترکیه به مذاکرات خود با ایران و روسیه به عنوان دو کشوری که نقش مثبت آنها در حل بحران سوریه، دارای اهمیت حیاتی است، ادامه می دهد.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت : بین روسیه و معارضان میانه روی سوری، حدود 200 نفر عناصر تروریستی النصره وجود دارند که برای جداسازی آنها، برخی توافقات انجام شده است و برای نتیجه دادن این تلاش ها، به برقراری آتش بس نیاز داریم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اواخر مهر ماه گذشته بعد از گفت و گو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، از خروج تروریست های جبهه النصره خبر داده و گفته بود، وی نیز به مسئولان ترکیه دستور داده است تا در این راستا اقدام کنند.

وی همچنین دربارۀ خروج آوارگان از شهر حلب هشدار داد و گفت: «اگر خروج آوارگان از حلب آغاز شود، دست‌کم یک میلیون نفر به ترکیه خواهند آمد که ما نمی‌توانیم هزینه‌های آن را قبول کنیم.»

اظهارات اردوغان در خصوص تماس با النصره بازتاب گسترده ای داشت و رسانه های مخالف دولت این سخنان را به عنوان مویدی بر ارتباط ترکیه با النصره ارزیابی کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها