مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ذخایر آب سنگین ایران به بیش از 130 تن رسید

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای در نشست شورای حکام گفت: میزان ذخایر آب سنگین ایران برای دومین بار پس از اجرای برجام به بیش از 130 تن رسید.
کد خبر: ۹۶۹۷۶۳
ذخایر آب سنگین ایران به بیش از  130 تن رسید

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مقر آژانس در وین با شرکت کشورهای عضو آغاز بکار کرد.

در نخستین روز کاری این نشست دو روزه بیانیه مقدماتی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در باره مباحث مختلف قرائت شد.

گزارش مربوط به کمک های فنی و کمیته همکاری؛ راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتوی قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل؛ درخواست اجرای پادمان در کره شمالی و اجرای توافق نامه پادمان ان.پی.تی در سوریه از دیگر محورهای این نشست فصلی خواهد بود.

یوکیا آمانو در بیانیه مقدماتی خود که امروز در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد، افزود: همانطور که گزارش من درباره راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت نشان می دهد، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه می دهد.

مدیرکل آژانس گفت : میزان ذخایر آب سنگین ایران برای دومین بار پس از اجرای برجام به بیش از 130 تن رسید. ایران اکنون مشغول برنامه ریزی برای انتقال بخشی از آب سنگین به خارج از کشور تحت نظارت آژانس می باشد. پس از انتقال، میزان ذخیره آب سنگین ایران به کمتر از 130 تن خواهد رسید. مهم است که از بروز چنین موقعیت هایی در آینده جلوگیری شود تا اعتماد بین المللی در زمینه اجرای برجام حفظ گردد.

وی افزود:ایران همچنان به اجرای موقت پروتکل الحاقی موافقتنامه پادمان ها تا زمان لازم الاجرا شدن آن ادامه می دهد. آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده در چارچوب موافقتنامه پادمان ها ادامه می دهد. ارزیابی ها در خصوص عدم وجود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
e
-
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
این آمانو هم واقعا خودش رو مسخره كرده
سوسن
-
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
به عقیده من كسانی مسخره هستند كه خام این غربیها و دشمنان ایران شدند و هنوز هم بر فكر غلط خود پافشاری می كنند.
روح الله
-
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
باز این نماد خودفروخته دهنش رو باز كرد/// بر نسل نجس امریكا لعنت
علی
-
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
از نظر من تمام امور باید تحت فرمان رهبر معظم انقلاب باشد مانند امنیت كشور و هر چهار سال یك بار ما مردم مسخره و موش آزمایشگاهی این و آن نشویم.لبیك یاحسین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها