• 7 5
  • 3

طراح احیاء کارت سوخت در گفتگو با جام جم آنلاین :

کارت سوخت باید باقی بماند/ پاسخ به طرفداران حذف کارت سوخت

پنج شنبه 27 آبان 1395 ساعت 11:42
یک نماینده طراح احیاء کارت سوخت در مجلس گفت : ایجاد سامانه و کارت سوخت بر اساس یک مبنای قانونی در سال 88 درکشور شکل گرفته بنابراین حذف کارت سوخت نمی تواند بدون طی مسیر قانونی اتفاق بیفتاد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت : در طرح یک فوریتی ابقاء کارت سوخت 136 نماینده آن را امضاء کرده اند و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز از استمرار کارت سوخت دفاع کرده و با تهیه گزارش هایی مزیت استمرار کارت سوخت را بیان کرده اند .

وی با تاکید بر اینکه کارت سوخت باید باقی بماند تصریح کرد : در حال حاضر قیمت نفت 40 دلار است و قیمت بنزین در کشور هزار تومان است و ما هم اکنون اختلاف قیمتی با کشورهای همجوارنداریم اما اگر قیمت نفت افزایش یابد و متعاقب آن قیمت بنزین افزایش یابد برای جلوگیری از قاچاق نیازمند استفاده از کارت سوخت خواهیم بود، بنابراین نباید کارت سوخت حذف شود.

دلیگانی در پاسخ به این سوال که چرا شناور بودن قیمت بنزین مثل همه جای دنیا اجرا نمی شود که بتوان متناسب با قیمت جهانی نفت، بنزین را قیمت گذاری کرد تا از قاچاق آن جلوگیری شود گفت :در برنامه پنجم توسعه قرار بود تا پایان این برنامه قیمت فراورده های نفتی در کشور به قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود اما این اتفاق نیفتاد .

وی افزود : با ارائه طرح یک فوریتی از بر چیده شدن سامانه هوشمند کارت سوخت که یک امکان و بستر الکترونیکی را در سراسر کشور در جایگاههای سوخت ایجاد کرده است جلوگیری کردیم ما اعتقاد داریم این سامانه نباید برچیده شود بلکه می توان این سرمایه را برای ارائه خدمات دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

نماینده شاهین شهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به تک نرخی شدن بنزین و حذف سهمیه ها عملا مردم از کارتهایشان در جایگاهها استفاده نمی کنند وآیا این به معنی حذف خود به خودی کارت سوخت نیست گفت : استفاده از کارت های سوخت یک الزام قانونی است و اگر این کار را نمی کنند درواقع قانون را رعایت نکرده اند ، به هر حال ما در طرح یک فوریتی این موضوع را پیش بینی و دولت را موظف کردیم تا از سیاست های انگیزشی برای ترغیب مردم دربکارگیری از این کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو استفاده کند .

وی در پاسخ به این پرسش که این طرح آیا در صحن علنی هم می تواند اکثریت اراء را به دست بیاورد گفت : بررسی این طرح حدود یک ماه طول خواهد کشید ، درواقع طرح در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار می گیرد و نظر کارشناسان و دولت گرفته می شود و بعد از تصمیم گیری به صحن علنی مجلس می آید و باید درآن زمان دید که اراء چگونه خواهد بود .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2622995544256056275
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 3 نظر )

همه چیز این مملكت شده سیاسی كاری چون این سامانه زمان آقای احمدی نژاد راه اندازی شده نماینده های اصوالگرا تا پای جان مخالف حذفش هستند . این سامانه یك موقع جهت تعدیل فشار افزایش قیمت بنزبن كارایی داشت الان دیگر استفاده ای ندارد هزینه بیست میلیارد تومانی نگهداری سالیانه از این سامانه بگفته مسئولین محترم ! وقت و استهلاك و از همه مهم تر آلودگی هوای ناشی از معطل ماندن خودروها درصف پمپ بنزین به واسطه استفاده از این كارت ... و... و... یكبار هم شده فكر مردم باشید نه سیاسی بازی خودتان
سلام.آیا شما به گفته خودمطمئن هستید؟!!و یااز روی حدس وگمان می فرمایید؟مطمئنیدكه درحذف كارت سوخت هدف ومنظور دیگری وجودندارد؟و بازبعد ازمدتی نمی گویند، اشتباه شده وباید خودروها كارت سوخت داشته باشند؟بنظرمی رسد خودشما هم ازروی میل وگرایش سیاسی ونه ازروی تخصص وكاركارشناسی، اظهارنظر كرده اید؟!! قاچاق عمده سوخت كارقاچاقچیان كوچك نیست ودولت بایدباجدیت جلوی آنرا بگیرد!!!!!فرقی هم نمی كندكه دولت اصولگرا باشدیااصلاح طلب ،وگرنه چند لیتر بنزینی كه توسط قاچاقچیان محلی ومرزنشینان نیازمند قاچاق می شود كه عددقابل توجهی نیست.
آقای بهروزی چی محترم قاچاق زمانی پیش می آید كه اختلاف قیمت یا دونرخی بودن وجود داشته باشد هم اكنون بنزید تك نرخی شد است و قیمت بنزین با كشوهای همجوار فرقی نمی كند و حدود ا به قیمت فوب خلیج فارس است