آلفارومئو که از دیرباز استاد طراحی و تولید خودروهای هیجان انگیز بوده است پس از یک دوره انفعالی تصمیم گرفت تا با تدوین یک برنامه بلند مدت از خواب غفلت بیدار و نام خود را دوباره به سر زبان‌ها بیاورد.
کد خبر: ۹۶۹۷۲۱
رونمایی از شاسی‌بلند آلفارومئو +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، این شرکت در گام نخست تولید دو کوپه زیبای 8C و 4C ، دو هاچبک اسپرتی جولیتا و میتو را در دستور قرار داد ؛ اما این حرکت ها کافی نبود ، آلفا به دنبال این بود که سبد محصولات جذاب خود را تکمیل نماید ، پس طراحی یک سدان و یک SUV خوش رخ را هم در دستور کار خود قرار داد.

چندی پیش این تلاش ها به ثمر نشست و سرجیو مارچیونه مدیر عامل فیات کرایسلر در حاشیه بازدید از یکی از کارخانه هایی که این گروه برای تولید سدان زیبای آلفارومئو جولیا آماده کرده بود وعده داد که همزمان با تولید جولیا ، آلفارومئو ، خودروی قدبلند Stelvio را هم از اواخر سال 2016 در این خط تولید خواهد کرد.

خودروساز ایتالیایی پیش‌تر و در سال‌های دور تلاش کرده بود که به دنیای خودروهای قدبلند وارد شود و ثمره این تلاش خودروی مفهومی Kamal بود اما این پروژه در نهایت به سرانجام نرسید.

پیش‌تر در جام جم آنلاین خواندید که نسخه سرآمد این خودرو (Quadrifoglio) از یک پیشرانه 2.9 لیتری V6 توربو بهره می‌برد که 505 اسب بخار نیرو و 600 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی تولید شده از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل هوشمند مجهز به مبدل گشتاور به هر چهارچرخ منتقل می شود و می تواند 0 تا 100 کیلومتر را در زمانی معادل 3.8 ثانیه طی نماید و به سرعت نهایی 285 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند ؛ اما آلفا یک پیشرانه 2 لیتری توربو را هم برای تیپ های پایه عرضه می کند که این پیشرانه توانی معادل 280 اسب بخار و 415 نیوتن‌متر گشتاور دارد و می تواند در زمانی معادل 5.5 ثانیه از 0 کیلومتر به درجه 100 برسد و به مرز نهایی 230 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خانه بدوش
-
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
سلام خسته نباشید قیمتش به پول رایج كشورمان چقدر میشه ؟؟؟لطفا" اعلام كنید ببینیم میشه با دو سه روز كارگری پول خریدش را جمع كنیم !!! ممنونم از همكاری شما
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها