کارشناس عراقی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

دلایل کندی عملیات ارتش عراق در آزاد سازی موصل

کارشناس رسانه ای عراق با اشاره به دلایل کندی عملیات ارتش عراق در آزاد سازی موصل گفت: اکنون گروه تروریستی داعش از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و مهمترین دلیل کندی عملیات آزاد سازی نینوا تلاش ارتش عراق برای حفظ جان مردم است.
کد خبر: ۹۶۹۳۹۷
دلایل کندی عملیات ارتش عراق در آزاد سازی موصل

محمد علی حکیم مدیرعامل خبرگزاری النخیل عراق در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه نیروهای عراقی این قدرت را دارند که ظرف چند روز کار داعش را یکسره کنند اظهار داشت: در این صورت تعداد زیادی از مردم بی گناه جان خود را از دست خواهند داد که این کار برأی ارتش قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از 1430 داعشی به هلاکت رسیدند و76 روستای اطراف موصل آزاد شد، افزود: فکر کنم تا قبل از پایان سال 2016 کار داعش در عراق یکسره خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری النخیل عراق همچنین وجود نیروهای ترک در بعشیقه را دلیل دیگر کندی عملیات آزاد سازی نینوا یاد کرد و گفت: نیروهای اردوغان با حضور در عراق از تروریستهای داعش حمایت می کنند ولی اردوغان باید به این مثال عربی توجه کند «انقلب السحر علی الساحر» یعنی جادو بر جادوگر بر می گردد و دولت ترکیه خود گرفتار داعشی ها خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات آمریکا در کندی عملیات نینوا تاثیر داشته است، گفت: عراق ایالت پنجاه و یکم آمریکا نیست که تحولات آن کشور بر عملیات نیروهای نظامی عراق تاثیر داشته باشد، عراق کشوری مستقل است و سیاست مستقل خود را دارد،مردم ،حکومت ومرجعیت عراق به هیج کشوری اجازه دخالت در أمور عراق را نمیدهند.

حکیم اظهار کرد: در واقع دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هر دو به یک اندازه نامناسب و بد هستند و هر دو در راستای یک هدف حرکت می‌کنند و به سادگی می‌توان گفت با ریاست‌جمهوری ترامپ منطقه شرایطی بحرانی ‌تر را تجربه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها