رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از آخرین فرصت برای بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان آذر، خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۳۶۰
پایان آذر؛ آخرین مهلت بخشودگی جرایم معوق رانندگی

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد کرمی اسد در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صداوسیما گفت: بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقرر شده در صورتی که مالکان وسایل نقلیه برای پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 اقدام کنند، 2 برابری دیرکرد آنها بخشوده شود.

وی افزود: بر این اساس مالکان وسایل نقلیه تا آذرامسال اگر جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 را پرداخت کنند، می‌توانند به جای پرداخت جریمه 2 برابری، اصل مبلغ را بپردازند.

سرهنگ کرمی اسد با تاکید بر اینکه این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود، گفت: اگر مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر جرایم معوق خود را پرداخت نکنند، جریمه 2 برابری آنها مجددا در صفحه ثبت خلافی اعمال می‌شود.

وی به تجهیزات جدید و سامانه های الکترونیکی پلیس راهور برای شناسایی رانندگان متخلف اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس راه و راهور در معابر برون و درون شهری خودروهای رانندگانی را که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند؛ توقیف و تا زمان پرداخت دیون معوق در پارکینگ ضبط می‌ کنند.

سرهنگ کرمی اسد گفت: تیم‌های عملیات پلیس راهور ناجا نیز تجهیز شده‌اند تا با رانندگان متخلف برخورد کنند.

وی توصیه کرد: مردم از مهلت باقیمانده برای بهره مند شدن از تسهیلات بخشودگی دیرکردهای معوق جریمه های رانندگی استفاده کنند و کار خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

سرهنگ کرمی اسد افزود: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به حضور فیزیکی در راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است.

وی گفت: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند با ارسال VIN وسیله نقلیه به همراه * در پایان آن، به سامانه پیامکی 1101202020 شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاه‌های خودپرداز و یا اینترنت بانک خود، آن را پرداخت کنند.

سرهنگ کرمی اسد افزود: همچنین مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق شماره 120 از مبلغ جریمه خود مطلع شوند و یا با مراجعه به مراکز پلیس 10+ و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.rahvar120.ir نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

وی گفت: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی در سامانه راهور 120 مهیاست و رانندگان می‌توانند به صورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا درباره امکان اعتراض به جرایم سال 94 افزود: رانندگان پس از دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود در صورتی که به جرایم ثبت شده اعتراض دارند می‌توانند از طریق پلیس 10+ و یا هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی به جرایم رانندگی خود با ارایه مستندات اعتراض کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها