شوخی که با قتل پایان یافت

درگیری مرگبار در جنوب تهران +عکس

نوجوان ۱۴ ساله شیرازی که می‌خواست مهارت خود را در کار کردن با اسلحه شکاری به دخترعمویش نشان دهد، حالا در زندان است و دخترعمویش زیر خاک.
کد خبر: ۹۶۹۲۹۸
پایان تلخ شوخی‌ پسرعمو با دخترعمو

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، ماجرا به محرم سال 91 بازمی‌گردد که خانواده « شادی. الف» تصمیم می‌گیرند تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را در کنار خانواده عمو «ناصر» باشند و به همین خاطر از اصفهان راهی شیراز می‌شوند.

تازه شام را خانه عمو ناصر خورده بودند و کوچک‌ترهای خانواده مشغول جمع کردن سفره و بردن وسایل به آشپزخانه بودند که «شادی» در حین بُردن سبد نان، از روی شوخی به اسلحه شکاری روی طاقچه اشاره می‌کند و با طعنه خطاب به «محمود» تنها پسر عمو ناصر که خاطرات کودکی فراوانی با او داشته می‌گوید «میگن این اسلحه واسه توست! والله از عمو ناصر بعیده با این همه تجربه، هنوز یاد نگرفته واسه بچه‌هاش اسباب بازی چی بگیره»؛ این را می‌گوید و با خنده راهی آشپزخانه می‌شود.

«محمود» که شوخی همراه با طعنه شادی حسابی غیرتش را تحریک کرده بود، اسلحه شکاری را از روی طاقچه بر‌می دارد و به قصد ترساندن همبازی دوران کودکی، یکی از اتاق‌ها کمین می‌گیرد تا وقتی شادی از آشپزخانه بازمی‌گردد او را بترساند.

محمود با فریاد مقابل شادی سبز می شود و پس از اینکه دخترعمویش را حسابی می‌ترساند، با خنده و در شرایطی که اسلحه را به صورت نمایشی در دست داشته و به سمت شادی نشانه رفته بود می‌گوید «دیدی یه بچه چقد زود بزرگ شد؟»؛ محمود در همان حال که اسلحه را به سمت شادی نشانه رفته بود، به گمان خالی بودن آن، ماشه را می‌چکاند و در یک چشم بهم زدن، همه چیز رنگ خون می‌گیرد.

شادی 19 ساله در پایان یک شوخی بچگانه فوت می‌کند و محمود هم با شکایت خانواده شادی به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در ماه حرام محکوم می‌شود اما به خاطر عدم استطاعت مالی برای پرداخت دیه، روانه زندان می‌شود.

هر چند حالا سه سال از زندانی شدن محمود می‌گذرد و پدر او به‌ عارضه جسمانی موفق به تأمین بخشی از دیه شده و نزدیک به 50 میلیون تومان نیز از خانواده شاکی رضایت گرفته اما این نوجوان شیرازی بابت باقیمانده دیه که یوم الاداء است و هر سال هم بر مبلغ آن افزوده می‌شود همچنان در حبس به سرمی‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
حسین
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
اسلحه مجوز داشته یا نه؟
تارا
-
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
پسر 14 ساله به حد بلوغ فكری نرسیده وغیر عمد قتل را مرتكب شده به نظرم خانواده عمو باید گذشت كنند
سید
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
بچه های الان همه چی رو می‌فهمند
مجید
-
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
خدایا به فریادمان برس برادر به برادر رحم نمیكنه.آخه بی معرفت یكی برادرته یكی پسر برادرت چرا این همه سنگ دل شدیم ما؟؟؟؟؟رضایت بده یعنی پول از برادرت عزیزتره.خودتو بذار جای اونا.عمدی كه نبوده از رو بچگی بوده.ای خدا به فریادمان برس.
دوره صاحب الزمان شده بخدا.
امید
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
اقا مجید باهات موافقم
حسین
-
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
آخر الزمان شده
آرزو
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
شما كه لایك منفی میدید یا همه چی رو تو پول میبینیت یا بی رحم هستید؟؟احیانا اصفهانی نیستید؟؟
امین
-
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
به درك باید در زندان بپوسد تا دیگه ... زیادی نخوره .
ارزو
-
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
معلومه چی میگی؟؟؟؟؟؟
ناصر
-
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
توی این دوره وزمونه همه چیز شده پول پول پول این كثیف ترین چیز روی زمین برادر كیلویی چنده برادراصفهانی بیا رضایت بده بخدا زشته عمو های قدیمی اگر بچه برادرشون مشكلی براشون پیش میامدتا میشد كمكش میكردن..
امید
-
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
واقعا نمیدونم شما حاضری یك مار هر چند در قفس توی خونه ات نگه داری در حالیكه بچه هات این امكان رو دارن كه به اون مار نزدیك بشن اسلحه هم همینه پدر و مادر احمقی كه این وسیله خطرناك رو در خانه نگه میدارن و كنترل خوبی هم روی اون ندارن مقصر هستن. یك عده میگن برادره باید ببخشه ولی آخه كسی خودشو جای اون خونواده میزاره كه دختر عزیزشون رو از دست داده و شب روزش شده گریه كردن و زاری!!!
امید
-
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
دوست عزیز اقا !! امید !!
مراعات كن نوشتی پدر مادر احمق ؟؟!!!
چه طور به خودت اجازه میدی مادر پدر رو با كلمه احمق خاتمه بدی ؟
بهت نمره منی دادم چون كه به كلمه مقدس مادر توهین كردی عزیزم مادر پدر حرمت دارن البته بیشتر مادر
مجید
-
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
متاسفانه این طور كه بوش میاد هم آقا امید هم آقا امین مشكل روحی دارن.آخه بچه 14 ساله چه میفهمه.
متاسفانه برای عموی اصفهانی پول از همه چی مهمتره.جان برادر و بچه برادر چه ارزشی داره؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها