معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«ایران‌ ساخت» باید تبدیل به یک برند شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران ساخت می تواند به گونه‌ای عمل کند که باور به کالای دانش بنیان داخلی را در ذهن‌ها بارور کند.
کد خبر: ۹۶۸۸۹۵
«ایران‌ ساخت» باید تبدیل به یک برند شود

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، علی مرادخانی با تاکید بر نقش رسانه و تبلیغات در حوزه گسترده، گفت: جشنواره ایران ساخت زمانی موفق می شود که تبدیل به یک برند شود و از آنجا که این رویداد برای نخستین بار است که برگزار می شود می تواند با درستی گام های نخستین خود را بردارد و با نام خود اطمینان و باور را در ذهن مخاطب به وجود آورد.

وی جشنواره ایران ساخت را مسیری در توسعه اقتصاد دانش بنیان خواند و گفت: همان گونه که زمان خرید به نشان استاندارد محصول دانش بنیان توجه می کنیم ایران ساخت می بایست در راستای بالا بردن فاکتورهای محصولات به گونه ای عمل کند که باور شهروند ایرانی را به کالای ایرانی مطمئن سازد.

معاون هنری وزارت بهداشت اطمینان به کالای دانش بنیان داخلی را مستلزم حضور گسترده دو گروه رسانه و تولید کنندگان دانست و بیان کرد: این که اتفاق خوبی رخ دهد با دو طرف مواجه هستیم یک طرف تولید کننده و طرف دیگر رسانه و تبلیغات است.

وی با بیان اینکه در حوزه مد و لباس ایران اقدامات خوبی به انجام رسانده است گفت: لباسهای تولید شده برای شهروند ایرانی باید با کیفیت و مرغوب باشد و پوشش آن به گونه ایی باشد که در آن هنجارهای اجتماعی ضمن داشتن کیفیت رعایت شود. و آن زمان است که مردم با اطمینان دست به انتخاب اجناس میزنند و به جای استفاده از برندهای خارجی کالای ایرانی را ترجیح می دهند.

مرادخانی بار دیگر بر اهمیت رسانه و تبلیغ تاکید کرد و افزود: متاسفانه اغلب اوقات اجناس ایرانی به دلیل عدم تبلبغات جایی در بازار فروش ندارد، مصرف کالای ایرانی باید به یک باور تبدیل شود و برای این جریان سازی نیازمند تبلیغات در حوزه گسترده هستیم که اهداف «ایران ساخت» نیز در مسیر کمک به این جریان است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم نسبت به گذشته گرایش بیشتری نسبت به خرید کالای ایرانی دارند گفت: در بعضی موارد زیر بنا یا زیر ساخت در حوزه مصرف با مشکلاتی روبرو است که می بایست در جهت رفع آن در تلاش باشیم تا روز به روز انگیزه مردم در راستای مصرف کالای ایرانی بیشتر شود و مردم به نام و برند ایرانی افتخار کنند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیانحمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها