عربستان امروز در یمن جنایاتی را مرتکب می شود که بدون شک در عرف سیاسی به آن جنایات جنگی اطلاق می شود و خواهد شد؛ جنایتی که شاهنشاهی سعودی آن را رقم زده و حقوق بشر را در این کشور نقض کرده است.
کد خبر: ۹۶۸۷۸۵
یمن در بستر جنایت‌های مستمر و مداوم

این اقدامات عربستان واضح و روشن است و نیازی به تفسیر و تعبیر نیست. این کشور با حمله به مراکز غیر نظامی درصدد بر آمد تا ساختارهای غیر نظامی را در یمن نابود کند.

آنها مدعی اند که این اتفاق بر اساس اطلاعات غلطی بوده که هم‌پیمانانشان به آنها داده اند، اما آیا حمله و کشتار مردم بی گناه بر اساس اطلاعات غلط می تواند از جرم آنها کم کند. جواب این سوال قطعا منفی است. آنها به زنان، مردان و کودکان بی گناه حمله می کنند.

عروسی و مراسم عزا را که سران یمنی هم در آن حضور دارند به خاک و خون می کشند و برای آن عذر بدتر از گناه می آورند. زنان و افراد کهنسال که کاری به جنگ نداشتند مورد هدف قرار گرفتند.

آنقدر زیرساخت‌های این کشور بمباران شد که امروز سعودی‌ها به‌خاطر نداشتن هدف، بار دیگر مناطق ویران شده قبلی را بمباران می کنند.

اینها اسناد محکمی است که نشان می دهد سعودی‌ها چگونه و به چه میزان در حال انجام جنایات است. یمنی ها می توانند و حق دارند که برای دریافت غرامت و محکومیت این جنایات به مراجع و دادگاه‌های بین المللی مراجعه کنند.

متاسفانه بسیاری از مناسبات جهان امروز بر مبنای پول است و این کاملا روشن است. پول شاهنشاهی همان طور که دهان دبیرکل سابق سازمان ملل را به خاطر اعتراض به کودک کشی بست، این بار هم تلاش خواهد کرد.

سازمان های بین المللی تنها در شرایطی می توانند و مجبور به دخالت خواهند شد که افکار عمومی جهان اسلام و گروه‌های مردم نهاد با فشار بر این سازمان ها آنها را به احقاق حقوق مردم یمن وادار کنند.

کاری که در یمن انجام می شود از آنچه در 11 سپتامبر انجام شد، وحشیانه تر و مستمر تر و آگاهانه تر است و رسانه‌ها در این میان وظیفه خطیری دارند تا افکار عمومی جهان را از این جنایات آگاه کنند.

حسین شیخ الاسلام - مشاور وزیر امور خارجه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها