مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: کشاورز 17 ساله براثر انفجار مین در مزرعه کشاورزی خود در روستای سراب از توابع بخش سیمنیه شهرستان بوکان به شدت از ناحیه دست و صورت مجروح شد.
کد خبر: ۹۶۸۷۷۷
مصدومیت کشاورز بوکانی دراثر انفجار مین

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم الماسی دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: پسر 17 ساله هنگام برداشت چغندرقند همراه پدرش دستش با مین برخورد کرده و از ناحیه هر دو دست و یک چشم به شدت آسیب دیده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مین مربوط به دوران جنگ تحمیلی بوده و براثر فرسایش زمین و با شخم زدن روی سطح زمین آمده است.

الماسی اظهار کرد: شدت جراحت به حدی است که باید یک چشم کشاورز تخلیه و هر دو دست از ناحیه ساعد قطع شود.

منابع آگاه محلی نیز درخصوص علت حادثه انفجار مین اظهار می کنند: این کشاورز خاک پایگاه قدیمی را به داخل مزرعه خود حمل کرده و این مین همراه خاک به مزرعه منتقل شده است.

به گفته این منابع ؛ کشاورز بوکانی نیز از روی کنجکاوی مین گل آلود را برداشته و به زمین کوبیده که موجب انفجار و حادثه دلخراش شده است.

شهرستان بوکان منطقه و زمین آلوده به مین ندارد و احتمال وجود مین تنها در پایگاه های نظامی قدیمی متروک می باشد که بیشتر آنها تخلیه و پاکسازی شده است.

وقوع چنین رویدادی حداقل طی پنج سال گذشته در این شهرستان بی سابقه بوده است.
روستای سراب از توابع بخش سیمینه بوکان پرجمعیت ترین روستای منطقه بوده و در حدود 40 کیلومتری شهرستان بوکان قرار دارد.

شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد بیش از 176هزار نفر در شهر و بقیه در روستا ساکن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی طرف
-
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
عجب ادمیه واا! چرا مین رو برداشته كوبیده به زمین؟ بعضی وقتا كارایی میكنیم بسیار ساده اما عواقبش تا جان ما رو هم میگیره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها