وزیر دارایی عربستان:

میلیاردها دلار بدهکاریم

محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان اعتراف کرد که دولت این کشور میلیاردها دلار به شرکت های خصوصی بدهکار است.
کد خبر: ۹۶۷۶۰۰
میلیاردها دلار بدهکاریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین انگلیس نوشت: محمد الجدعان وزیر دارایی جدید عربستان روز پنجشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: رقم دقیق (این بدهی) را به خاطر ندارم، اما می دانم که بالغ بر میلیاردها دلار است.

وی گفت: وزارت دارایی عربستان تلاش می کند تا هزاران صورتحساب پرداخت نشده را تسویه کند.

وی مدعی شده است که این بدهی ها نتیجه کاهش بهای جهانی نفت است، اما به گفته صاحب نظران، یکی از عوامل بحران مالی عربستان به جنگی مربوط می شود که ریاض بیش از یک سال و نیم است در یمن به راه انداخته است. علاوه بر این، عربستان تامین مالی و نظامی گروه های تروریستی در سوریه را نیز بر عهده دارد.

شورای امور اقتصادی و توسعه عربستان به ریاست محمد بن سلمان٬ شاهزاده پرنفوذ این کشور روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که ریاض تا ماه میلادی آینده بدهی های معوقه را پرداخت خواهد کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، پرداخت های مذکور به دلیل کاهش شدید درآمدهای نفتی و تدابیر اتخاذ شده برای کاهش هزینه ها در ارتباط با چندین پروژه به تعویق افتاده است.

در ماه اکتبر (مهر/آبان) عربستان 17 میلیارد و 500 میلیون دلار از نخستین حضورش در بازار جهانی اوراق قرضه کسب کرد؛ این اقدام با هدف ترمیم کاستی های بودجه عمومی اش صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها