کارگر معدن که سنگ طلای 60میلیونی را از معدن سرقت کرده بود، در فرودگاه شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۶۷۴۱۴
سنگ طلای سرقتی در کیف کارگر معدن

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد هنگام کنترل مسافران، به خانواده‌ای که قصد داشتند از تهران به مشهد سفر کنند، مشکوک شدند و آنها را زیر نظر گرفتندکه معلوم شد پدر خانواده مدام از دیگر اعضای خانواده فاصله می‌گیرد و چمدان خود را به این سو و آن سو می‌کشاند. همین رفتار او باعث شد که ماموران به او شک کنند. در ادامه ماموران، چمدان پدر خانواده را بررسی کرده که معلوم شد او یک تکه سنگ طلا با خود حمل می‌کند.

ماموران که احتمال می‌دادند سنگ طلایی که حمل می‌کند، قاچاق باشد، او را بازداشت کردند و او برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد منتقل شد. ماموران به سرپرستی سرهنگ ابوالفضل عرب، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران، تحقیقات از متهم بازداشت شده را آغاز کردند.

متهم میانسال به افسر بازجو گفت: من در زمینه طلافروشی کیفی فعالیت دارم. این سنگ طلا را خریده‌ام تا برای فروش به مشهد ببرم. اشتباهی مرا دستگیر کرده‌اید.

در این مرحله ماموران به تحقیق از خانواده او پرداختند که معلوم شد وی طلافروش نیست و در یک معدن طلا در غرب کشور به عنوان کارگر کار می‌کند.

با مشخص شدن این ماجرا، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که مرد میانسال به سرقت سنگ طلا اعتراف کرد و گفت: مدتی بود که در یک معدن طلا در یکی از استان‌های غربی کشور کار می‌کردم. هنگام کار در این معدن وسوسه شدم بخشی از طلاها را سرقت کنم.

وی افزود: چند روز پیش با سرقت سنگ طلا و گرفتن مرخصی، از معدن طلا بیرون آمده و به خانه‌ام در محله پرند آمدم. سنگ طلای سرقت شده 439 گرم شده بود و 60 میلیون تومانی ارزش داشت. بنابراین از خانواده‌ام خواستم که برای ملاقات با خانواده‌مان به مشهد سفر کنیم. آن را در ساکم پنهان کردم تا با انتقال به مشهد آن را به شمش طلا تبدیل کنم و به طلافروش‌ها بفروشم، اما پیش از هر اقدامی ناکام ماندم و با لو رفتن ماجرا بازداشت شدم .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی با دستور بازپرس مستوفی، رئیس شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، برای متهم قرار قانونی صادر و قرار شد سنگ طلای سرقتی به معدن طلا بازگردانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۱
بار كج هرگز به منزل نمی رسد
عباس
-
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
بار كج قشر كارگر به مقصد نمیرسه.
جانباز و بازنشسته
-
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۱
۳
این همه بعضی مسئولان خوردند از بیت المال حالا یك گارگر ساده چه می شد این مقدار طلا را نوش جان می كرد . بعضی از آقازاده ها گنج های دفن شده در زمین را كاوش می كنند و می بلعند صدای كسی در آمد این ها را مردم خوب می دانند و در جامعه دهان به دهان می چرخد. خدا داند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها