مردم ما هشت سال در مقابل دشمنی تا دندان مسلح، ایستادگی کردند. رزمندگان ما با ایمان به خدا برای دفاع از خاک مقدس کشورمان و آرمان‌های اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و پیروزمندانه به خانه برگشتند. آن زمان دفاع ما، به خاطر پاسداری از اسلام بود.
کد خبر: ۹۶۷۱۵۲
از مرزهای اسلام باید دفاع کرد

جوانان ایرانی اگر در آن سال‌ها از جانشان گذشتند، این فقط به خاطر دفاع از مرزهای کشورمان نبود، به خاطر این بود که می‌خواستند از دینشان دفاع کنند. همین حقیقت است که الان هم جوانان مسلمان را چه ایرانی و چه غیرایرانی برای دفاع از اسلام راهی مرزهای سوریه می‌کند. چرا که اسلام مرز ندارد. اگر مدافعان ایرانی حرم، درحال حاضر آن سوی مرزهای کشورمان با دشمن مبارزه می‌کنند، اگر جانباز می‌شوند، اگر شهید می‌شوند، دلیلی جز این ندارد؛‌ این جنگ هم به خاطر حفظ بنیان‌های اسلام است، آنها هم همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، برای حقانیت اسلام می‌جنگند.

اما راز این اتفاق اینجاست که ما در انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار، ‌در انتقال ارزش‌های اسلام و قرآن به نسل جدیدمان موفق عمل کرده‌ایم. جوانانی که امروز در سوریه به عنوان مدافعان حرم شهید می‌شوند، جوانانی که در مقابل تکفیری‌ها می‌جنگند و خودشان را به معرکه جنگ با داعش می‌رسانند، در مقابل دشمن سینه سپر می‌کنند و از جانشان می‌گذرند، به طور کامل فرهنگ شهادت‌طلبی را درک کرده‌اند. جوانان امروز ایران، ثابت کردند که نه‌تنها از مرزهای کشورمان که از مرزهای اسلام در هر کجای عالم هستی دفاع می‌کنند. چراکه کیان اسلام را در خطر می‌بینند و برای حفظ اسلام قدم جلو می‌گذارند.

دکتر ابوذر قبادی

جانباز 70 درصد و استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی كامروا
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
وقتی صحبت از دفاع از مرزها می‌شود آنچه بیشتر در ذهن‌ها متصور است یعنی دفاع از لبه، حاشیه، هامش و قلمرو سرزمین...
در صورتی كه مرزبانان به خوبی مطّلعند كه برای دفاع از مرز صرفاً ایستادگی در لبه‌ی مرز كافی نیست و باید ذهن و دست دشمن را قبل از رسیدن به مرزها خواند. برای این منظور مرزبان بایستی مأمور خود را به ماورای مرزها و آن‌طرف مرزها هم بفرستد تا از نیّات شوم دشمنان آگاهی یابد و دشمن را قبل از شكل‌گرفتن، بزرگ‌شدن و رسیدن به مرزها از بین ببرد، در غیر این‌صورت صدمات جنگ در مرزها بسیار زیاد و ویرانگر خواهد بود. از طرفی مراقب افكار ذهن‌های داخلی هم بود كه منجر به جرقه عداوت و كینه و انتقام كور نگردند كه باعث بروز شرارت و یا جنگ‌های داخلی گردد كه گَزَك به دشمن بدهند.
یقیناً برای حفظ مرزها و سرزمین خود بایستی اشتراكات دینی و مذهبی و فرهنگی خود را فراتر از مرزها برد. آنچه كه برای نشان دادن حُسن نیّت مهاجرین افغانی مقیم ایران لازم بود شركت در هشت سال دفاع مقدس و نیز ایجاد لشگر فاطمیون برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در ورای مرزها بود كه انصافاً و خالصانه و مخلصانه چیزی كم نذاشتند.
اما در داخل و برخورد با یكدیگر وضعیت جور دیگریست. صفحات مربوط به حوادث جرائم افغانی‌ها با آب و تاب بیشتری نوشته می‌شوند. وقتی در چهارچوب خبر نتوانستند پا را فراتر بگذارند از تأیید و نشر نظرات كاربران برای به جان هم انداختن یكدیگر استفاده می‌كنند و توهین‌ها علیه قشر مهاجر را به غایت خود می‌رسانند این در حالیست كه قشر مهاجر كه بعد از شروط هفت خوان رستم مراحل گرفتن اقامت را طی كرده‌اند هرگز راضی به انجام جرم نیستند و بیشتر جرائم متعلق به افرادی هستند كه با نیّت و بدون نیّت قاچاقی و بدون مجوز وارد ایران شده‌اند و این انصاف نیست كه همگی با یك چوب رانده شوند و خشك و تر باهم بسوزند و می‌طلبد كه در این خصوص هم كار فرهنگی صورت گیرد كه یكی از اركان حفظ مرزها حفظ آرمان‌ها هم هست.
ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم / از بد حادثه این‌جا به پناه آمده‌ایم / ره‌رو منزل عشقیم و ز سرحد عدم / تا به اقلیم وجود این همه راه آمده‌ایم
حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت / آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت
حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت / آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت

نیازمندی ها