آرامگاهی متبرک در کرمانشاه

«بابا یادگار» بیدار است! + عکس

استاندار کرمانشاه گفت: با ارایه طرح های خلاقانه و پیگیری های مستمر و جسورانه می توان روند توسعه کرمانشاه را شتاب بخشید.
کد خبر: ۹۶۷۰۲۹
کرمانشاه نیازمند طرح‌های خلاقانه و جسورانه

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر رازانی در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان، کشت گلخانه‌ای را یکی از اولویت های اصلی در حوزه کشاورزی قلمداد کرد و گفت: در زمینه توسعه گلخانه‌ها مدیریت ارشد استان یک هدف گذاری هزار هکتاری انجام داده است و اجرایی شدن این برنامه را با جدیت دنبال می کند.

وی افزود: در گام اول عرصه‌هایی که شرایط بهتری برای تبدیل به گلخانه در کمترین زمان ممکن را دارند شناسایی شده‌اند و مدیریت ارشد استان در حال رفع مشکلات زیرساختی و قانونی برای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری مجموعه ها و افراد داوطلب می باشد.

این مدیر ارشد ارایه فراخوان جهت سرمایه‌گذاری در بخش کشت گلخانه‌ای را منوط به فراهم شدن زیرساخت‌ها و رفع مشکلات حقوقی دانست و گفت: در تلاش هستیم یک مدل سرمایه گذاری مشارکتی مناسب برای عرصه های دولتی فراهم کنیم تا موانع موجود در این زمینه رفع شوند.

وی در ادامه از سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه روستایی خبر داد و افزود: دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری طرحی را خدمت رهبر معظم انقلاب برده اند که بر مبنای آن یک و نیم میلیارد دلار از محل منبع صندوق ذخیره ارزی به امر اشتغال زایی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها اختصاص می یابد. در این زمینه قرار است روال قانونی کار طی شود و دولت در حال تدوین لایحه ای برای ارایه به مجلس شورای اسلامی طی روزهای آینده هستند.

استاندار کرمانشاه با استقبال از توسعه گلخانه‌های کوچک در روستاها تصریح کرد: روستاها دارای زمین و آب کافی برای ایجاد گلخانه های کوچک هستند. در گام اول می توان این طرح را در چند روستا به صورت پایلوت اجرا کرد و در ادامه آن را توسعه داد.

رازانی در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری‌های موفقیت آمیز مدیریت ارشد استان در زمینه پالایشگاه آناهیتا خبر داد و گفت: خوشبختانه استان تعامل خوبی با مدیریت جدید صندوق ملی توسعه دارد و موضوع تأمین ارز پالایشگاه آناهیتا از این صندوق به سرانجام خوبی رسیده است.

استاندار کرمانشاه از پیگیری های مدیریت ارشد استان برای افزایش سهمیه استان از منابع آبی طرح گرمسیری خبرداد و خاطرنشان کرد: در این زمینه گزارشی شفاف، جامع و مستدل تهیه می شود و برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال می کنیم. در این گزارش سیمای اولیه طرح و مطالبات استان وابعاد آن شرح داده می‌شود تا مورد داوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار بگیرد. البته وزارت نیرو در این زمینه دغدغه هایی همچون تغییر اقلیم را دارد که با ارایه ادله های مناسب می‌توان سازمان مدیریت را مجاب کرد که به نفع استان رای دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها