چند روز بعد از آن اتفاق که در مراسم عروسیم رخ داد، امیر تماس هایش با من کم شد یک روز که به او زنگ زدم گفت: ازدواج من با تو اشتباه بود خانم فالگیر گفته بود که تو عروس بدقدمی هستی اما من ...
کد خبر: ۹۶۶۹۸۴
شب عقد شادیم به عزا و ماتم تبدیل شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رکنا ، امیر سه ماه پیش به خواستگاریم آمد و من نیز بعد از سخت گیری های زیادی تصمیم به ازدواج با وی گرفتم بعد از برپایی مراسم مختلف در روز عقدم لباس عروس را پوشیده بودم و منتظر بودم که امیر به دنبالم بیاید یکی دو ساعتی بود که منتظرش بودم خیلی نگران شدم تا اینکه امیر با من تماس گرفت و گفت: عمویش حین عبور از خیابان در تصادف Crash با یک خودرو در دم فوت کرده است.


نمی دانستم چه کار کنم حال خودم را نفهمیدم تمام اتاق آن لحظه به دور سرم چرخید و وقتی چشمانم را باز کردم خودم را در بیمارستان دیدم. حالم بسیار بد بود، آن شب شادیم به عزا و ماتم تبدیل شده بود.

تمام تجهیزات و تدارکات که برای مراسم عقد گرفته بودیم همه برای مراسم ختم استفاده شد از آن شب به بعد همه چیز تغییر کرد. در آن شب نمی فهمیدم که چه به سرم آمده است فردای آن روز مادر داماد اصرار کردند که عقدمان را در محضر انجام دهیم ولی امیر قبول نکرد.

چند روز بعد از آن اتفاق که در مراسم عروسیم رخ داد، امیر تماس هایش با من کم و رفتارش با من سرد شد یک روز که به او زنگ زدم گفت: ازدواج من با تو اشتباه بود خانم فالگیر به من گفته بود که تو عروس بدقدمی هستی اما من گوش به حرفش ندادم ، دیروز با او تماس گرفتم و اتفاقی که در روز عروسیم افتاد را برایش شرح دادم و او هم گفت: من که گفته بودم این دختر سایه اش سنگین است و همان اول هم استخاره ات بد آمده بود ولی خودت خواستی که این کار انجام شود.

امیر گفت : خانم فالگیر به من گفته دختری که می خواهی با او ازدواج کنی را جادو کردند و او باید به هلاکت می رسید اما این اتفاق برای عموی تو افتاده و او عروس بد قدمی است و به درد تو نمی خورد.

من چون خیلی علاقه به امیر پیدا کردم به همراه مادرم به منزل خانم فالگیر رفتم، او گفت: دعای بد از طرف خانواده شما بوده و تو باید به هلاکت می رسیدی و این سایه ی سنگین برای اقوام داماد اتفاق افتاده است.

نمی دانم چه کنم از طرفی من خواستگاران زیادی از طرف خانواده پدری داشتم که به همه آنها جواب نه دادم از روی آنها هم خجالت زده شدم فامیل ها همه مرتب سوال می پرسند برنامه ات چه شده است نمی دانم جواب حرف مردم را چه بدهم ...

افراد خرافاتی قادر به اداره زندگی خود نیستند

کارشناس مشاوره مرکز آرامش گفت: زندگی انسان ها پر از جنبه های مثبت و منفی بسیاری است که انسان با تجربه کردن آنها می تواند مسیر صحیح زندگی را پیدا کند. بعضی از ما در مراحلی از زندگیمان دچار شکست و ناکامی در برهه از زندگی می شویم که باید بپذیریم ، شکست خود مقدمه ای برای رسیدن به پیروزی ها در آینده است، چرا که انسان با تجربه شکست ها رسیدن به موفقیت و پیروزی برایش لذت بخش می شود.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه در جامعه شاهد افرادی هستیم که با القای تفکرات و دیدگاه های منفی و خیالپردازانه خود و گاهاً تحت عنوان فالگیری و رمالی و پیشگویی آینده افراد، با هدف کسب مال و در آمد تصویر مردم را از زندگی و آینده خود دچار تردید و دوگانگی می نمایند که در این جا لازم است خانواده ها، به وی‍ژه جوانان و نوجوانان آینده خود را برپایه حرف های بی اساس این افراد نسپارند و این را نیز بدانند که آینده هر انسانی با تلاش و کوشش خود او پایه گذاری می شود و ضمن اهتمام و تلاش به خود توکل به خداوند متعال را نیز در نظر بگیرند و همانطور که در این داستان ملاحظه کردید فوت عموی داماد یک نوع مشیت الهی و ناشی از بی احتیاطی خود فرد بوده و هیچ ربطی به بد قدم بودن

این روانشناس و کارشناس آسیب های خانواده ، افراد خرافاتی قادر به اداره زندگی خود نیستند گفت: انسان عاقل می بایست در هنگام تصمیم در هر کاری ابتدا عقل خود را حاکم کندو از آن نظر بخواهد.عامل دیگری که همسو با عقل است مشورت است. تاثیر بسیاری در رفع اضطراب و شکست دارد.

کارشناس مرکز آرامش گفت: برای گرفتن استخاره باید به شخص عالمی که آشنا با معانی واشارات قرآنی باشد مراجعه شود تا با راه هایی که این کتاب آسمانی از حیرت و اضطراب بیرون آید، بنابراین استخاره تنها در مواردی که انسان درسردرگمی مانده باشد درامر ازدواج که امر الهی است مشورت با دیگران و کمک گرفتن از عقل مقدم به استخاره است چون به نتیجه رسید نیازی به استخاره نیست ضمن آن که استخاره هیچ لایه پنهان را برای انسان آشکار نمی سازد بلکه تنها نقش آن بیرون آمدن از تردید و دودلی است.

وی بیان داشت : ازدواج که براساس عقل ومنطق ومشاوره با افراد خبره باشد قطعاً دچار مشکل نمی شود افرادی که دچار تردید و تعارض شدید در انتخاب همسر هستند بدلیل عدم شناخت نیازها و خود شناسی نسبت به خود اقدام به ازدواج می نمایند که این امر می تواند در روند ازدواج تبعات و پیامدهای نامناسبی را در پی داشته باشد .

این کارشناس مشاوره گفت: پیشنهاد می کنیم در امر ازدواج بهتراست فرد با آگاهی کامل از خود و شناخت ویژگیهای که برای همسر آینده در نظر دارد اقدام به ازدواج نماید و روند مراحل آشنایی خواستگاری از مشاوره هایی تخصصی در رابطه با ازدواج راهنمایی لازم را آموزش دیده ویک انتخاب صحیح داشته باشند تابه غلط دچار بد بینی و خرافات نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
با اخلاق
-
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
خدارا شكر كه عقد به ازدواج منجر نشد خانم عروس شانس آورده كه عقدش بهم خورده .بنده خدا خرافاتی همه عمر با این عقیده پوچش خانومش را دق مرگ میكرد.
محمد
-
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
داماد احمق كم نیستند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها