وزیر دفاع آلمان در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان داشت :دولتهای آسیا و اروپا از پیروزی ترامپ به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا به شدت شوک زده شده اند .
کد خبر: ۹۶۶۶۲۴
شوک اروپا و آسیا از پیروزی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، اورزولا فن در ادامه این را به معنی پایان صلح آمریکایی دانسته و گفت : ترامپ می داند که این رایی به وی نبوده بلکه رایی علیه واشنگتن و تشکیلات است.

از سوی دیگر ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه نیز در ادامه خود را ملزم به همکاری با ترامپ دانسته با برنده شدن ترامپ در این انتخابات و سوالات مطرح شده در مورد شخصیت وی ، عدم اطمینان خودنسبت به اتخاذ سیاست هایش نسبت به چالش های بین الملی از جمله تغییر آب و هوا، توافق هسته ایران با ایران و جنگ در سوریه و عراق از جمله مباحث مبهم با تو جه به نتایج این انتخابات را اعلام کرد.

وزیر خارجه سابق سوئد نیز امسال را سال تصمیمات فاجعه آمیز غرب عنوان کرده و اصطلاح بستن کمربند ایمنی در سالجاری میلادی به کار برد .

در همین حال، جناح راست پوپولیست از استرالیا از این نتایج اظهار خشنودی کرد چرا ترامپ مصمم به ایجاد تغییرات اساسی در تشکیلات سیاسی آمریکا است.

بئاتریکس فون استورچ، معاون رهبر جایگزین ضد مهاجر برای آلمان (AFD) حزب نیز گفت: "پیروزی دونالد نشانه آن است که شهروندان جهان غرب می خواهند یک تغییر مشخص در سیاست داشته باشند.

ترامپ در سخنرانی های انتخاباتی اش دایم ولادیمیر پوتین را تحسین می‌کرد چرا که وی پیشنهاد می‌داد که اجازه توسعه سلاح هسته ای برای دفاع از خود به کره جنوبی و ژاپن داده شود

مورخ برجسته ،سیمون شاما نیز کنترل جمهوری خواهان برهر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان را یک "چشم انداز واقعا ترسناک" توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها