با پیروزی ترامپ نامزدحزب جمهوریخواه آمریکا بازار های مالی به این انتخاب واکنش نشان داد و شاخص بورس های جهانی با کاهش و از سوی دیگرقیمت های جهانی طلا با افزایش مواجه شد .
کد خبر: ۹۶۶۶۰۱
واکنش بازار های مالی به پیروزی ترامپ

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت پیروزی ترامپ به شدت بالا رفت و حتی شاهد افزایش 50.34 دلاری نیز بود و قیمت هر اونس طلا به 1325.02 دلارنیزرسید. اما از سوی دیگر بازار دلارروند نزولی به خود گرفت که به گفته کارشناسان این کاهش به دلیل بی اعتقادی بازار سرمایه به سیاست های اقتصادی ترامپ است.

بانک مرکزی نیز امروز نرخ برابری 39 ارز عمده را در برابر ریال اعلام کرد که براساس آن ارزش 21 ارز از جمله دلار آمریکا کاهش و یورو و پوند انگلیس نسبت به دیروز افزایش یافت.

همچنین بازار بورس تهران نیز به اتفاقات بورسهای جهانی واکنش نشان داد وامروزحجم معاملات نسبت به روز گذشته به شدت کاهش یافت وبورس شاهد صف‌های میلیونی فروش در گروه‌های مختلف است.شاخص آزاد شناور نیز تا این لحظه بیش از ۱۷۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و شاخص بازار اول با ۱۰۶۵ واحد کاهش به رقم ۵۵ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.

شاخص بازارهای بورس آمریکا نیز پس از انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه را نشان می‌دهد کاهش یافت.

شاخص‌های «اس‌اندپی500»، «نزدک» و «داوجونز» پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات حدود سه درصد کاهش یافت.

شاخص سهام بورس توکیو نیز در پی پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات کاهش یافت.

شاخص نیکی با دو و دودهم درصد یا 382 ممیز 48 واحد کاهش به 16788 ممیز 90صدم واحد رسید. بازارهای هند نیز صبح امروز تحت تأثیر پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات و اعلام غیرمنتظره مقابله با پول سیاه از سوی دولت هند، شش درصد سقوط کرد.

سیمارادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها