بر اساس رای گیری ایالتی ، مردم اوکلاهاما ی امریکا با اضافه شدن مجازات اعدام در قانون اساسی این ایالت اوکلاهاما موافقت کردند
کد خبر: ۹۶۶۵۸۰
«بله» مردم ایالت اوکلاهاما به  مجازات اعدام

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تایم، بر اساس رای گیری در ایالت اوکلاهاما، حمایت قانونی صریح و روشن از این پس در رابطه مجازات اعدام وجود دارد که بر اساس این قانون، اعدام با روش تزریق در اوکلاهاما به عنوان مجازات بی رحمانه و غیر معمول شناخته نمی شود.

اوکلاهاما که بالاترین میزان اعدام را در میان ایالت های آمریکا دارد نخستین ایالتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که قانون صریح مجازات اعدام را به قانون اساسی خود افزوده است.

1666 رای از 1956 رای اخذ شده در سه شنبه شب (حدود 67 درصد کل آرا) به پرسش شماره 776 پاسخ مثبت دادند ، پرسشی که از آنها می پرسید «آیا بخش جدیدی به قانونی اساسی اوکلاهاما که می گویند هر نوع روش اعدام باید در این ایالت قانونی باشد، اضافه شود یا خیر؟». پاسخ به این پرسش در گرو این است که اصلا قانون اساسی ایالات متحده آمریکا آن را ممنوع می کند یا خیر. در صورتی که قانون اساسی آمریکا آن را تایید نکند و مجازات اعدام با هر ورزشی را غیر معمول تلقی کند این رای گیری اثری نخواهد داشت.

این همه پرسی به دنبال مشکلات فراوانی که پیرامون اعدام با تزریق به وجود آمده انجام شد، مشکلاتی که بر سر اعدام با تزریق «کلایتون لاکت» در سال 2014 به وجود آمد و باعث توقف موقتی اجرای حکم اعدام با تزریق شد.

در سال 2015 ترکیب دارویی در روش اعدام با تزریق مورد چالش قرار گرفت. اکنون به نظر می رسد ایالت اوکلاهاما برای استفاده از نیتروژن در مجازات تزریق با اعدام هیچ منع قانونی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها