لاریجانی در نشست با مسئولان گمرک تاکید کرد:

لزوم برخورد جدی با قاچاقچیان کالا

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان تبعات نامناسب قاچاق برای اقتصاد کشور، گفت: نمی توان اقتصاد کشور را رها کرد و حتما باید با قاچاقچیان برخورد جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۶۶۳۵۷
لزوم برخورد جدی با قاچاقچیان کالا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، ‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه (۱۸ آبان ماه) در نشست با رئیس کل گمرک و اعضای هیأت رئیسه گمرکات کشور اظهار داشت: اجرای طرح پنجره واحد اقدام خوبی بوده که توسط گمرک انجام شده و برای این کار از جوانان ایرانی استفاده شده است.

وی با اشاره به بررسی قانون پنج ساله ششم توسعه در کمیسیون تلفیق افزود: برای کمبود ایکس ری در گمرکات می توان در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرد که ظرف پنج سال تا پایان برنامه ششم به هر مقدار که با کمبود ایکس ری و جی پی اس در گمرکات مواجه هستیم تا پایان برنامه تأمین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تجمیع عوارض گمرکی ادامه داد: زمانی تجمیع عوارض گمرکی انجام می شد، اما پس از مدتی متوقف شد و مجلس و دولت با همکاری یکدیگر بار دیگر می توانند تجمیع عوارض را احیا کنند.

وی یادآور شد: برای تجمیع عوارض گمرکی دولت می تواند به مجلس لایحه ارائه دهد یا طرحی با همکاری معاونت قوانین تدوین شود و براساس آن تجمیع عوارض گمرکی صورت گیرد و پس از آن عوارض هر دستگاه با ایجاد ساز و کاری مشخص به آنها پرداخت شود.

لاریجانی با بیان تبعات نامناسب قاچاق برای اقتصاد کشور تصریح کرد: نمی توان اقتصاد کشور را رها کرد و حتما باید با قاچاقچیان برخورد جدی صورت گیرد و گمرک کشور می تواند گزارشی تفصیلی درباره حجم قاچاق و نحوه قاچاق کوله بری به مجلس ارائه دهد و در همین راستا باید در قانون برنامه ششم توسعه برای ساماندهی کوله برها تدابیری اندیشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها