معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش ارتباطات نقش موتور پیش برنده اقتصادی کشور را داشته گفت: سالانه ۱۰هزار میلیارد تومان در حوزه ارتباطات سرمایه ‌گذاری صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۶۶۲۹۳
سرمایه‌‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در حوزه ارتباطات

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از هرمزگان، نصرالله جهانگرد در نشست شورای اداری که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به وظیفه سنگین دولت اظهارداشت: رشد 4 درصدی اقتصادی نتیجه رفع تحریم‌ها و اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.

وی به رشد 300 درصدی در تمامی حوزه های ارتباطات و فناوری ارتباطات در دو سال گذشته اشاره کرد و بیان‌داشت: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌های اینترنت، فرصت اشتغال ارزان در کشور را فراهم کرده است.
جهانگرد با اشاره به رشد منفی وضعیت اقتصادی کشور تا قبل از دولت یازدهم با بیان اینکه بر خلاف برنامه 20ساله که سالیانه باید رشد اقتصادی کشور 8 درصد باشد، خلاف آن را شاهد بودیم گفت: در 3 سال گذشته دولت، این رشد به 4 درصد رسیده و شاهد رشد مثبتی در حوزه اقتصادی بوده‌ایم.

وی، رشد 19.5 درصدی را تکلیف وزارت ارتباطات دانست و تصریح‌کرد: به دستور مقام معظم رهبری، بهبود شبکه زیر ساخت اطلاعات در وزارت ارتباطات آغازشد و گستردگی دسترسی ارتباطات و پهنای باند طی ماه‌های اخیر رشد مطلوبی داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه فرصت‌های کسب و کار در بستر فناوری اطلاعات اشاره‌داشت و گفت: اثر توسعه فرصت‌های کسب و کار در فرایند بهبود اشتغال نمود پیدا کرده و در تمام حوزه‌های صنعت و خدمات انتقال دیتا فراهم شده است.

جهانگرد با اشاره به ایجاد بیش از 100هزار فرصت شغلی در 2 سال گذشته اذعان‌داشت: 35 هزار اپلیکیشن در سال اول تولید شد که این آمار در سال جاری به 100هزار اپلیکیشن در فضای مجازی افزایش یافته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از معرفی خدمات دولت الکترونیک در ایام دهه فجر خبرداد و بیان‌کرد: سبد خدمات دولت در قالب دولت الکترونیک در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها