مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

مبلغ اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت قبل و دولت فعلی

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مبلغ ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اصل تسهیلاتی بوده است که پرداخت شده است که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن بعد از سال ۹۲ بوده است.
کد خبر: ۹۶۶۱۵۶
مبلغ اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت قبل و دولت فعلی

به گزارش جام جم آنلاین، محمد فاضل در گفتگو با مهر درباره اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دلایل بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان را قوه قضاییه اعلام خواهد کرد و هنوز ما از دلایل بازداشت اطلاعی نداریم.

وی افزود: آنچه در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاده است مربوط به بانک سرمایه بوده است. اعلام شده است یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در مجموعه ارائه تسهیلات بانک های کشور اشکال وجود دارد که ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بانک سرمایه است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بانک سرمایه تابع نظام بانکی کشور و زیر نظر بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سهامداران بانک سرمایه است که ۴۳ درصد سهام دارد، گفت: آنچه در بانک سرمایه اتفاق افتاده است و رقمی که اعلام می شود اصل تسهیلات نبوده است و سود و جرایم آن نیز اعلام می شود.

فاضل تاکید کرد: آموزش و پرورش از سال ۹۳ از برخی از افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند، شاکی بوده است.

وی اضافه کرد: مبلغ ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اصل تسهیلاتی بوده است که پرداخت شده است از این تسهیلات مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش از سال ۹۲ بوده است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعد از سال ۹۲ بوده است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان مطرح است که به اسم صندوق ذخیره فرهنگیان تمام می شود که این مبلغ اصالت ندارد و با سود و جرایم هشت هزار میلیارد گفته می شود.

فاضل بیان کرد: مجموعه دارایی های صندوق ذخیره اعم از مستغلات به بیش از هشت هزار نمی رسد، لذا این عدد ۸ هزار تومان معتبر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مردم
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
میگن وقتی زنگ میزنی دفتر رئیس جمهورهای ایران تلفن گویا میگه :
" تقصیر دولت قبله بفرماییییییین "
یوسف
-
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
مسئله ریشه دار تر از این حرفهاست.در سال 50 هنگام استخدام در صدا وسیما در ورودی سمت راست یك ساختمان بود یادم میاید مال مدیریت صنعتی بود.بعد در اواسط سربالائی نگهبانی بود ودر اخر سمت چپ مدرسه عالی بودوكمی انطرفتر یك ساختمان فرستنده وساختمان پخش شبكه 1و2بود وبالاتر رستوران ودست راست ساختمان 13طبقه با استودیوهاوسیستم اداری مستقر بود وروبروكمی دورتر ساختمان های طرح وتوسعه بود.یكی از تاسیساتیهامیگفت نان واب در ساختمان سازیست.سن ایچ ودیگر هیچ

نیازمندی ها