زن و شوهری که با سوء استفاده از اعتماد فردی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده بودند توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۶۵۷۸۵
اعتمادی که منجر به سوء استفاده شد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت : در پی مراجعه زنی به هویت معلوم به پلیس فتا با ارائه مرجوعه قضایی، مبنی بر این که شخص ناشناسی مبلغ 40 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله ماموران با انجام تحقیقات اولیه و پس از بررسی فنی مشخص شد، برخی از وجوه مسروقه جهت واریز اقساط سامانه متمرکز بانکی به حساب هایی متعلق به دو نفر واریز شده بود که پس از بررسی های صورت گرفته متهان که زن و شوهر بودند شناسایی شدند.

سرهنگ محمدنژاد تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتای استان با هماهنگی مرجع قضایی متهمان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطر نشان کرد: یکی از این متهمان که در بازجویی های به عمل آمده از موضوع اظهار بی اطلاعی کرده با مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار کرد.

وی گفت: متهم در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت؛ با توجه به اینکه شاکیه که از بستگان وی بوده به دلیل نسبت و اعتمادی که به وی داشت به دلیل بی سوادی کارهای بانکی اش را به وی سپرده بود که متهم نیز به خاطر مشکلات مالی از اعتماد شاکیه سوء استفاده نموده و با استفاده اطلاعات حساب وی اقدام به پرداخت اقساط خود و همسرش از روی کارت عابربانک شاکیه، خرید شارژ تلفن همراه و فروش آن به همکاران خود کرده بود.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان هشدار داد:حتی المقدور کارت بانکی و اطلاعات آن را در اختیار سایرین قرار ندهند و به منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی گزارش خرید پیامکی خود را فعال نمایند تا در جریان تمامی تراکنش های مالی خود قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها