رئیس اداره گذرنامه و مرزهای رسمی اداره کل امورمرزی وزارت کشورگفت: باپیگیری های فرمانداری، گمرک و پایانه مرزی آستارا،دریافت وجوه غیرقانونی از رانندگان عبوری و صاحبان کالا جلوگیری می‌‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۶۸۵
دریافت غیرقانونی پول از صاحبان کالا در مرز آستارا

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، حجت الله بابایی در جریان بازدید کارگروه مرزهای مجاز و رسمی وزارت کشور از مرز آستارا در جمع خبرنگاران گفت: همکاری‌های مرزبانی و وزارت کشور در بحت اتصال ریلی آستارا بسیارخوب است و با توجه به وجود اشکالاتی در زمینه امنیتی - انتظامی در احداث این خط آهن و بارانداز در سمت ایران و اهمیت فراوان راه آهن بین‌المللی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان به لحاظ اقتصادی، مشکلات موجود با همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی ذیربط رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم و موارد امنیتی در زمینه ورود و خروج غیر مجاز افراد در محل مرز و پل ریلی و حاشیه‌های آن و همچنین نقاط آسیب‌پذیر دو طرف مرز در حوزه ورود و خروج و قاچاق در تمامی جهات در نظر گرفته شود، افزود: جایگاه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از قبیل گمرک، نیروی انتظامی، مرزبانی و پایانه مرزی در محل راه آهن مرزی آستارا باید مشخص و تعریف شده باشد.

بابایی با اشاره به بازدید از پایانه مرزی آستارا گفت: پایانه مرزی آستارا نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته و با به روز کردن تجهیزات و وصل شدن آن به فیبر نوری، در بخش کنترل گذرنامه، ترافیک وجود ندارد.

رئیس اداره گذرنامه و مرزهای رسمی اداره کل امور مرزی وزارت کشور اظهار کرد: دستور العمل جدید ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور را به تمامی گمرکات کشور ابلاغ کردیم و در این رابطه مسئولیت هماهنگی جلسات بر عهده سازمان گمرک است.

بابایی با اشاره به وضعیت نامناسب بخش محوطه، ترانزیت و عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی گمرک آستارا درمواقع بارندگی گفت: حل این معضل در کنار استقرار گارد گمرک در محدوده مجاز مرز آستارا را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکیدات رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر الکترونیکی کردن تمامی رویه های گمرکی را یادآور شد و افزود: مرز محل گذر است و نباید محل توقف و ایستگاه مسافران و تجار باشد و به همین منظور تمام رویه های گمرکی باید الکترونیکی شود.

رئیس اداره گذرنامه و مرزهای رسمی اداره کل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: هر چه قدر تردد مسافر و کالا تسهیل شود به همان اندازه به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

بابایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش کارگروه رفع نواقص در مرزهای کشور است و از این لحاظ موقعیت مرز آستارا بسیار خوب است و با بهره برداری از خط ریلی آستارا-آستارا و تبادل تجاری با کشورهای اروپایی در کنار روسیه و جمهوری آذربایجان، تحول بزرگی در منطقه، استان گیلان و شهرستان آستارا اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۸ مرز زمینی، ۳۹ مرز هوایی و ۲۷ مرز مجاز دریایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها