مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم از راه اندازی دو مرکز سلامت روستایی در رباط کریم و همچنین کلینیک ویژه تخصصی در فاز 4 پرند و رباط کریم خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۳۱۳
احداث 2 مرکز سلامت روستایی در رباط کریم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از غرب تهران، فرزانه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و اقدام جهت احداث یک پروژه دولتی در حوزه درمان گفت: به منظور دسترسی شهروندان پرند به مراکز درمانی ساخت کلینیک ویژه تخصصی در فاز چهار پرند با مساحت دو هزار و 700 متر به عنوان بزرگترین پروژه در حوزه درمان در شهر پرند در حال ساخت است که این پروژه در هفته دولت پیشرفت فیزیکی 35 درصد داشت و در حال حاضر پیشرفت پروژه به 50 درصد رسیده است وبا تامین اعتبار، این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین به منظور دسترسی شهروندان رباط کریم به مراکز درمانی، یک کلینیک ویژه تخصصی سعادتمندی در خیابان جهاد رباط کریم با مساحت دو هزار 700 متر با سه و نیم طبقه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال ساخت است و امیدواریم این پروژه نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

فرزانه در ادامه به ساخت پایگاه های سلامت درفازهای 5،4،3،1 شهر جدید پرند و شهر نصیر شهر اشاره و تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، در سال گذشته با تحویل زمین از شرکت عمران پرند، ساخت پایگاه‌های سلامت در چهار فاز پرند (فازهای5،4،3،1) از ابتدای سال جاری آغازشد و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد است که امیدواریم تا پایان آبان ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم به راه‌اندازی دو مرکز سلامت جامع روستایی در شهرستان رباط کریم اشاره کرد و گفت: مرحله آغازاحداث دو مرکز سلامت جامع روستایی در روستاهای آدران و منجیل آباد شروع شده که تاکنون اعتبار احداث این مراکز در این دو روستا تامین شده ودرحال انعقاد قرارداد برای شروع پروژه ها هستیم.

فرزانه افزود: مرکز سلامت جامع روستایی آدران در کنار خانه بهداشت است اما مرکز سلامت جامع روستایی منجیل آباد با مذاکراتی که با بخشدار منطقه شده ،قرار است زمینی برای احداث این مرکز به خانه بهداشت واگذار شود.

وی به نوسازی خانه‌های بهداشت اشاره و عنوان کرد: با توجه به قدمت و نشست زمین درخانه های بهداشت شهرام آباد و وهن آباد،نوسازی این خانه ها در دستور کار قرار گرفته است که تا دو ماه آینده این خانه ها بازسازی شده و با تجهیزات نو و کامل تحویل شهروندان قرار می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رباط کریم به ساخت ساختمان بلوک زایمان و NICU برای نوزادان در بیمارستان رباط کریم اشاره کرد و گفت: ساختمان بلوک زایمان و NICU برای نوزادان در چهار طبقه حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 50 درصد دراین بیمارستان درحال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل شود.

فرزانه در ادامه با اشاره به ساخت کیلینیک ویژه تخصصی درمان در محوطه بیمارستان رباط کریم افزود: این کلیلینیک در چهار طبقه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد امیدوارهستیم تا پایان سال تکمیل شود و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی به افزایش واحدهای جدید بیمارستان رباط کریم اشاره و تصریح کرد: راه اندازی واحدهای MRI، راه اندازی دستگاه «سی تی اسکن» دولتی در ابتدای سال 94، ارتقا بخش دیالیز از 8 تخت به 26 تخت، تجهیز بخش ICU از جمله دیگر اقداماتی است که در حوزه درمان در بیمارستان رباط کریم انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها