محسن سیف، منتقد قدیمی سینما که از عارضه‌ سرطان رنج می‌برد، امروز در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) از دنیا رفت.
کد خبر: ۹۶۴۵۲۲
درگذشت یک منتقد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، پیکر این منتقد قدیمی به سردخانه منتقل شده و تاریخ مراسم تشییع آن متعاقبا اعلام می‌شود.

مرحوم محسن سیف سال 1331 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و ارتباطات بود. نگارش چند عنوان کتاب شعر و قصه برای کودکان، مجموعه داستان، رمان، فرهنگ سینمایی، الفبای فیلمنامه‌نویسی و... از جمله تالیفات این نویسنده فقید است.

سیف نوشتن برای سینما را از اواخر دهه‌ 40 در مجلاتی چون «فردوسی» و «ستاره سینما» آغاز کرد. او در دو دهه‌ گذشته نیز با مجلاتی چون فیلم، گزارش فیلم، دنیای تصویر، صنعت سینما و جهان سینما همکاری داشت.

جواد طوسی، رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اعلام کرد که در تلاشیم مرحوم سیف را در قطعه هنرمندان دفن کنیم. فعلا زمان خاکسپاری مشخص نیست و متعاقبا اعلام می‌شود.

طوسی همچنین درباره درگذشت سیف گفت: این قضیه هم عادی می‌شود و بعد از این درگذشت، پیام‌های تسلیت صادر می‌شود و درنهایت دوباره به همان پیله‌ خودمان برمی‌گردیم؛ مرگ تلخ امثال محسن سیف را جدی‌تر بگیریم و کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیتی دارند، بستر مناسب فرهنگی و شرایط نسبی معیشتی برای آنها پیش‌بینی‌ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها