دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت بزرگداشت شهید حاج مصطفی شحاده گفت: انتخاب میشل عون به سمت ریاست‌جمهوری لبنان سرآغاز تاریخ جدیدی در لبنان است.
کد خبر: ۹۶۴۴۴۲
انتخاب میشل عون سرآغاز تاریخ جدیدی در لبنان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حاج مصطفی شحاده از فرماندهان شهید حزب الله آغاز شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم گفت: حاج شحاده تمام عمر خود را در راه مقاومت صرف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که شهید حاج حماده از کسانی بود که تمام عمر خود را در راه مقاومت صرف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که حاج حماده از کسانی بود که از آغاز شکل‌گیری مقاومت نقش‌آفرینی کرد و همه جوانی و عمرش را در این راه سپری کرد.

وی افزود: حاج حماه مسئول نظامی حزب الله در منطقه بیروت غربی بود.

دبیرکل حزب الله گفت: برخی تلاش می‌کردند که بین ارتش سوریه و حزب الله فتنه به پا کنند و آنها را با هم درگیر کنند و در دهه هشتاد و نود حوادث زیادی در این زمینه اتفاق افتاد.

وی افزود: برخی به درگیری بین ارتش لبنان و مقاومت دل بسته بودند و ما می‌بایست همیشه برای از بین رفتن توطئه صبر می‌کردیم. در سال 2005 میلادی برای درگیری بین ارتش لبنان و مقاومت نقشه‌چینی شد، اما این توطئه‌ هم به دلیل اعتقاد ارتش با شکست مواجه شد.

نصرالله گفت بعد از انتخاب رئیس‌جمهور مشخص شد که این پرونده هیچ ارتباطی با مذاکرات وین و حوادث سوریه ندارد و ما همیشه به دنبال این بودیم که میشل عون رئیس‌جمهور شود. ایران و سوریه همیشه می‌خواستند که رئیس‌جمهور آینده لبنان، صد در صد لبنانی باشد. در طول سالهای گذشته سخنان بسیاری درباره اینکه ما خواهان انتخاب رئیس‌جمهور نیستیم، مطرح می‌شد.

دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد که روز سی و یکم اکتبر روز انتخاب میشل عون به سمت ریاست‌جمهوری، سرآغاز تاریخ جدیدی در لبنان به شمار می‌رود.

نصرالله گفت: ما به میشل عون اعتماد داریم و او مردی صادق، شفاف، مستقل و ملی‌گرا است. ما مطمئن هستیم که شخصی فرمانده، شجاع و استوار چون کوه در کاخ بعبدا حضور دارد.

دبیرکل حزب الله افزود: میشل عون از ما سؤال کرد که در ازای حمایت از من در ریاست‌جمهوری چه چیزی می‌خواهیم و ما به او گفتیم که ما از تو حمایت می‌کنیم چون به تو و استقلال و ملی‌گرا بودن و صداقتت اعتماد داریم.

مذاکرات هسته‌ای ایران

نصرالله گفت: برخی گفتند که حزب الله روی پرونده هسته‌ای ایران حساب باز کرده و مانع از به نتیجه رسیدن پرونده ریاست‌جمهوری می‌شود، اما ما گفتیم که در مذاکرات هسته‌ای ایران فقط موضوع هسته‌ای مطرح است و برای همه نیز روشن شد که سخن ما درست بود و آنها دروغ می‌گفتند.

نصرالله سپس با اشاره به روند مشورتها برای تعیین اعضای کابینه گفت: ما در دولتی که نبیه بری و جنبش امل شرکت نکند، شرکت نخواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد اسرائیل پادگان نظامی اول استعمار قدیم و همچنین استعمار جدید است که امروز در آمریکا تجلی یافته است.

نصرالله گفت که بیانیه بالفور موفق شد اسرائیل را تاسیس کند اما اسرائیل نمی‌تواند ادامه یابد و باقی بماند.

دبیرکل حزب الله سپس به دروغ عربستان درباره هدف قرار گرفتن مکه از سوی ارتش یمن اشاره کرد و گفت: این یک دروغ است و چنین چیزی رخ نداده و هیچ دلیلی نیز برای وقوع آن وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها