دیوان عالی انگلیس امروز (پنجشنبه) حکم داد که دولت ترزا می نمی‌تواند بدون رای پارلمان اقدام به اجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کند.
کد خبر: ۹۶۴۳۶۰
دیوان عالی انگلیس رویای برگزیت را بر باد داد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، طبق حکم دیوان عالی، پارلمان انگلیس فرصت می‌یابد روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را به چالش کشیده و یا آن را به تاخیر بیندازد. در این حکم آمده است که دولت بدون تایید پارلمان اجازه ندارد ماده ۵۰ را آغاز کند.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تلاش داشت تا از حق ویژه سلطنتی برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا استفاده کند اما فعالان او را به چالش کشیدند. دولت انگلیس در واکنش به این حکم گفته است که به دیوان عالی تقاضای استیناف می‌دهد.

در رای دیوان عالی انگلیس آمده است: اظهارات دولت مغایر اصول اساسی قانون اساسی در حاکمیت پارلمان است. این دیوان بحث‌های دولت انگلیس را قبول ندارد. هیچ چیزی در متن قانون ۱۹۷۲ در حمایت از آن وجود ندارد.

گینا میلر، از فعالان ضد بریگزیت است که کمپین ضد دولت انگلیس را در دست داشت. او از سوی دادستان کل به تلاش برای خرابکاری در اراده دموکراتیک مردم بریتانیا متهم شده است. ترزا می ماه گذشته اعلام کرد که تا پایان مارس سال آتی روند خروج طبق ماده ۵۰ آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها