سردار سلامی در مراسم سالگرد 13 آبان اعلام کرد:

تسخیر لانه جاسوسی، دفن سیاست‌های آمریکا در ایران

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی، حبس و دفن سیاست های آمریکا در ایران بود که از سوی امام راحل، انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامگذاری شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۱۴
تسخیر لانه جاسوسی، دفن سیاست‌های آمریکا در ایران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما ، سردار سرتیپ حسین سلامی در مراسم سالگرد 13 آبان روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: این فقط تسخیر و یا دفن سیاست های آمریکا نبود که از پس این حماسه بزرگ اتفاق افتاد بلکه مهمتر از آن فروپاشی و شکستن صلابت پوشالی و ظاهری یک ابرقدرت بی رقیب در تاریخ حیات بشری بود.

وی افزود: بعدها آمریکا با تشکیل نیروی دلتا همه نیروهای حرفه ای خود را جمع کرد ماهها آنها را آموزش داد و سرانجام یک مداخله نظامی را برای آزادی گروگان های جاسوس در قلب سرزمین ایران طراحی کرد اما هواپیماها و بالگرد های حامل تفنگداران ویژه آمریکایی با عکس العمل شنزارها و ریگزارها در آتش سوختند.

دیکتاتورهای بزرگ عالم دست نشانده آمریکا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا از دموکراسی دم می زند و ادعای دموکراسی دارد اما همه دیکتاتورهای بزرگ عالم، دست نشانده و مورد حمایتش بوده و هستند.

سردار سلامی در ادامه سخنانش در مراسم 13 آبان افزود: دیکتاتورهای مورد حمایت آمریکا از مارکوس در فیلیپین، سوموزا در نیکاراگوئه، پینوشه در شیلی، سادات و فرعون مصر مبارک، شاه ایران، رژیم آل سعود، رژیم آل خلیفه و دهها دیکتاتور دیگر هستند که محصول سیاست آمریکایند.

وی گفت: آمریکا دم از حقوق بشر و آزادی می زند اما تمام دستگاه های شکنجه عالم را می سازد و صادر می کند.

سردار سلامی افزود: «سیا» پرورش دهنده همه سرویس های اطلاعاتی شکنجه گر عالم از جمله ساواک شاه طاغوتی ایران است.

وی گفت: آمریکا دم از حقوق بشر می زند اما هر سال دهها هزار نفر از آزادی خواهان عالم تحت سیطره حقوق بشر آمریکایی بر اثر شکنجه می میرند.

سردار سلامی افزود: در گوانتانامو مردم مسلمان را برهنه می کنند و سگ ها را به جان آنها می اندازند و در ابوغریب هم همانطور.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در افغانستان و عراق به عروسی ها حمله می کنند، شبانه درب خانه های مردم را می شکنند و قلب های کودکان خردسال مسلمان را به لرزه در می آورند.

وی با بیان اینکه آمریکا از سال 1945 یعنی بعد از جنگ جهانی دوم حداقل در 80 کودتا دخیل بوده و جنگ افروزی کرده است، افزود: نمونه بارز آن در ایران کودتای 28 مرداد سال 32 است.

سردار سلامی گفت: تا امروز 8 میلیون انسان به طور مستقیم بر اثر مداخلات نظامی آمریکا کشته شده اند.

انقلاب اسلامی قدرت های بزرگ جهان را شکست داد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت : تفکر انقلاب اسلامی ثابت کرد که یک ملت می تواند در برابر بزرگترین قدرت جهانی از ارزش های خود دفاع و آن را وادار به پذیرش شکست های تاریخی کند.

سردار سلامی در تجمع بزرگ ضداستکباری مردم تهران به مناسبت 13 آبان افزود: آمریکاییها درحالی دم از مبارزه با تروریسم می زنند که زادگاه سیاسی گروه های تروریستی از جمله گروه های تکفیری که امروز شعله آتش فتنه را در جهان اسلام برافروخته اند، آمریکاست.

وی افزود: آمریکاییها درحالی دم از دفاع از آزادی و حقوق بشر می زنند که تاکنون یکصد قطعنامه برای آزادی ملت ها و توسعه کشورهای درحال توسعه را در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و رژیم های وابسته دیکتاتور در سازمان ملل متحد وتو کرده است.

سردار سلامی گفت:‌آمریکا درحالی مدعی صلح جهانی است که سلاح های کشتار جمعی آن در ششم و هشتم اوت سال 1945 دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را در یک لحظه ذوب کرد و تسلیحات اهدایی آن به عربستان مردم مظلوم یمن را شبانه در زیر آوار دفن می کند.

جانشین فرمانده سپاه رهبری امام خمینی (ره) را یک حادثه استثنایی در قرن بیستم توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین شکست سیاسی و راهبردی را به بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی در تاریخ بشریت تحمیل و نظام ناعادلانه ترسیم شده از سوی آمریکا را با چالش جدی مواجه کرد.

سردار سلامی گفت: انقلاب اسلامی با تغییر توازن ژئوپلتیک جهان که از سوی آمریکا و شوروی ترسیم شده بود قاعده جدیدی مطرح کرد که طبق آن یک ملت در شرایطی نابرابر از لحاظ قدرت سیاسی و اقتصادی می تواند با ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ جهانی از ارزش های خود دفاع و آنها را وادار به پذیرش شکست های تاریخی کند.

وی عدالت خواهی و بازگرداندن عزت و هویت به مسلمانان جهان را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: پیام انقلاب اسلامی ایران جهانی بود.

سرزمینهای اسلامی امروز میدان سلطه طلبی آمریکا نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دیگر سرزمین های اسلامی میدان سلطه طلبی آمریکا و شرکای او و هیچ قدرت بیگانه ای نیست.

سردار سلامی در ادامه سخنانش در مراسم 13 آبان افزود: این ضلع بزرگ قدرت امروز در حال قدکشیدن و رشد یافتن و در حال گسترش جبهه انقلاب اسلامی به اقصی نقاط عالم اسلام است و در حال تنگ کردن فضای تنفسی آمریکا و متحدان آن در جهان اسلام است و در حال گشایش جبهه های جدیدی علیه کفار و مستکبران و علیه نظام سلطه است.

وی گفت: آمریکا با پیدایش انقلاب اسلامی نقطه تقابل خود را از شرق ، از تمرکز روی شوروی سابق به تمرکز بر قلب تحول در جهان اسلام یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد.

سردار سلامی افزود: از اولین روزهای پیروزی بزرگ انقلاب ما یک رویارویی تاریخی، یک تقابل استراتژیک، یک نبرد وسیع، یک جنگ واقعی و یک جهاد از سوی مسلمانان در مقابل توسعه طلبی های آمریکا شکل گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نبرد با مقیاسی جهانی از اولین محاصره ها و تحریم های اقتصادی آمریکا پیوسته بود و پس از تسخیر لانه جاسوسی با تحمیل یک جنگ هشت ساله جهانی علیه ملت ایران شکل گرفت.

سردار سلامی افزود: در حالی که همه روزنه های انتقال سلاح را به ایران بسته بودند فرزندان این ملت آن نسل فداکار که باشکوه ترین برهه تاریخ اسلام و ایران را در مقابل هجوم همه جانبه قدرت های جهانی از شرق و غرب آفرید توانست در میدان جنگ هشت ساله با تقدیم بیش از 200 هزار شهید برای اولین بار در تاریخ مبارزات ملت ها علیه استعمار این حقیقت درخشان را مثل خورشیدی بر تارک افتخار جهان اسلام بنشاند که امروز دیگر سرزمین های اسلامی میدان فتح ، ظفر و میدان سلطه طلبی آمریکا و شرکای او و هیچ قدرت بیگانه ای نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جنگ و دوران دفاع مقدس با درخشش ملت ایران پایان یافت.

آرزوهای دشمنان در زیر چکمه فرزندان این ملت دفن شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس با درخشش ملت ایران پایان یافت و آرزوهای دشمنان در زیر چکمه فرزندان این ملت دفن شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در مراسم 13 آبان روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی افزود: ملت ایران قد برافراشت و در تاریخ بعنوان ملتی پر آوازه، سرافراز، شکست ناپذیر و نفوذ ناپذیر تلقی شد و همه ایران را بعنوان یک حقیقت مسلم و در فراز یک قدرت بزرگ منطقه ای و به تدریج در حال دستیابی به ارتفاعات بالای قدرت جهانی شناختند.

وی با بیان اینکه توطئه های آمریکا علیه ملت ایران ادامه یافت، اضافه کرد: توطئه های تجزیه طلبانه در نقاط مرزی تا کودتای نظامی برای شکستن کمر ملت ایران و بازگشت مجدد به سرنوشت ملت ادامه یافت همزمان ملت ایران هم مبارزات خود را توسعه داد قدرت این ملت افزایش یافت، جغرافیای انقلاب وسعت یافت و انقلاب اسلامی نفوذ کرد و جبهه وسیع تر شد.

سردار سلامی گفت: دشمن تهاجم فرهنگی را برای تسخیر فضای ذهن، دل و قلب جوانان ایرانی آغاز کرد دشمن می خواست چادر را از سر دختران و زنان ایرانی جدا کند و می خواست جوانان مسلمان ما را از نماز و مسجد دور کند و می خواست ملت ما به رهبر بزرگ خود، نظام، ارزشها و اسلام بی اعتقاد شود اما جوانان، ملت، دانشجویان، استادان، روحانیون و همه ملت ما در پرتو هدایت های الهی رهبر بزرگشان توانستند این آرزوی دشمن را نیز تا گورستان دفن آرزوهایش بدرقه کنند.

وی افزود: دشمن سپس به فتنه داخلی روی آورد و می خواست با فتنه 88، تعادل، ثبات، امنیت، اقتدار و کرامت و دستاوردهای بدست آمده یک انقلاب بزرگ را با فتنه داخلی تمام کند اما حرکت معجزه آسا، عاشورایی، دل انگیز، تحسین برانگیز، تاریخ ساز و باشکوه ملت ایران در نهم دی، تیر خلاصی بود که بر قلب و ذهن دشمن زده شد اینجا هم دشمن با شکست، صحنه سیاسی داخلی ملت ایران را ترک کرد این واقعیت ملت بزرگ ایران است.

توانستیم تمرکز دشمن بر قلب جهان اسلام را فروبپاشانیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز توانسته ایم تمرکز دشمن بر قلب جهان اسلام یعنی ایران بزرگ را فروبپاشانیم.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود در مراسم روز 13 آبان افزود: آمریکا علاقه مند بود تمام قوای خود را بر ملت ایران متمرکز و او را از لحاظ اقتصادی فلج و از نظر فرهنگی، اراده ملت ما را سست کند.

وی گفت: او می خواست اعتماد ملت را به انقلاب و نظام خود از بین ببرد اما امروز به رغم ترور دانشمندانمان و محاصره علمی دشمن، فرزندان ما توانسته اند ایران را آسمانی کنند.

سردار سلامی افزود: ماهواره های ما به فضا رفت، موشک ها قلب فضا را شکافت، دشمن دچار رعشه و رعب شد و فرزندان ایران اسلامی به درون دنیای اتم نفوذ کردند.

وی گفت: ایران هسته ای شد، نیروگاه ها ساخته شد، پالایشگاه ها، شبکه های مواصلاتی، جاده های مختلف، دانشگاه های وسیع و پیشرفت های علمی نظیر نانو و بیو، ایران را در تراز یکی از کشورهای پرشتاب درحال پیشرفته شدن قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این درحالیست که ما در همان زمان با استکبار می جنگیدیم.

سردار سلامی گفت: حمایت انقلاب از فلسطین و لبنان توانست برای اولین بار چهار پیروزی تاریخی برای مسلمانان و چهار شکست افسانه ای را بر صهیونیست ها که به قدرت آمریکا تکیه دارند، تحمیل کند.

وی افزود: ملت انقلابی ایران توانست الهامات انقلابی خود را به اقصی نقاط عالم اسلام منتقل کند.

سردار سلامی گفت: انقلاب امروز در شمال دریای سرخ، تنگه باب المندب و یمن حضور دارد و الهام بخش ملت یمن برای استقامت، ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم سعودی که به نیابت از سیاست های منطقه ای آمریکا عمل می کند، است.

وی افزود: جغرافیای انقلاب ما تا شمال آفریقا پیش رفته است درحالیکه اینها تا قبل از این برای مقامات آمریکایی فرش قرمز پهن می کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب ما تا شرق مدیترانه پیش رفته و سازه های بزرگ قدرت و مقاومت در برابر زیاده خواهی صهیونیست ها و آمریکایی ها شکل گرفته است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در سال 61 اولین بار شعله های الهام انقلاب در لبنان زبانه کشید، افزود: تنها در یک عملیات یکی از جوانان لبنانی 260 تفنگدار آمریکایی در زیر آوارها مدفون شدند و این باعث فرار آمریکاییها از لبنان شد.

آمریکا در آستانه فروپاشی اقتصادی و اجتماعی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود با دانشجویان و دانش آموزان بر آن تاکید کردند، آمریکا امروز با بحران بزرگی مواجه است و دیگر قدرت اول جهان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ حسین سلامی در تجمع بزرگ ضداستکباری مردم تهران به مناسبت 13 آبان تاکید کرد: امروز آمریکا دیگر قادر به تحمیل اراده سیاسی خود نیست.

وی گفت: آمریکا دیگر نمی تواند تحولات سیاسی و نظامی جهان را مدیریت کند.

سردار سلامی با اشاره به شکست های تاریخی آمریکا و رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: خروج ذلت بار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی و ناتوانی آمریکا برای جلوگیری از شکست رژیم صهیونیستی در چهار جنگ اخیر همه حاکی از افت شدید توان آمریکا برای مدیریت بحران های جهانی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی برخلاف تمامی سنت های تاریخی امروز از تحولاتی که آمریکا برای آن هزینه می کند سود می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به لشکرکشی های آمریکا به افغانستان و عراق در سالهای اخیر افزود: آمریکا در سالهای اخیر با لشکرکشی به افغانستان و عراق و هزینه کرد در این جنگ ها دستاوردهای مهمی تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

سردار سلامی گفت: امروز آمریکایی ها به دلیل ابهام و بی عملی در سیاست های راهبردی قادر به خروج از بحرانی که در آن دچار شده نیست و ابتکار عمل در ابعاد سیاسی و میدانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: آمریکا با اتکا به تکفیری ها به عنوان نیروی میدانی خود دچار خطای راهبردی شده اند و امروز ابتکار عمل میدانی در بحرین، سوریه، عراق و لبنان در دست جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سلامی با اشاره به انتخاب نامزد مورد نظر حزب الله لبنان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور گفت: پیروزی حزب الله و تحمیل گزینه خود به عنوان رئیس جمهور لبنان حاکی از شکست سیاست های آمریکا و تحمیل شخصی است که مغضوب آمریکاست.

وی افزود: این پیروزی ها نشانگر نصرت الهی برای ملت های اسلامی است که دین خدا را کمک می کنند و خداوند نیز به آنها نصرت می دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز میدان نفوذ انقلاب اسلامی در جهان اسلام موجب بیداری جهان اسلام شده است و انرژی های جهان اسلام را در طیف وسیعی بهم پیوند داده است و این واقعیت های شیرین امروز تاریخ اسلام است.

سردار سلامی با اشاره به بحران هایی که امروز جامعه آمریکا با آن دست به گریبان است، گفت: قدرت سیاسی آمریکا امروز به شدت تنزل کرده است و قدرت اقتصادی این کشور نیز با وجود 70 میلیون نفر کارتن خواب و زندگی در زیر خط فقر با چالشی جدی مواجه است.

وی افزود: براساس آمارهای ارایه شده از سوی موسسات تحقیقاتی آمریکا فاصله بدهی آمریکا نسبت به تولید ناخالص داخلی آن به شدت کاهش یافته است این درحالیست که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با 40 درصد تولید ناخالص جهان بزرگترین اقتصاد جهان بود.

سردار سلامی گفت: همین زوال اقتصادی موجب شده تا ماشین جنگی آمریکا دیگر تحرک لازم برای تحمیل خواسته های این کشور را نداشته باشد.

وی افزود: آمریکا امروز با فروپاشی اخلاق و خانواده دست به گریبان است، آمارها نشان می دهد نرخ طلاق در این کشور از 50 درصد تجاوز کرده است و تنها نیمی از فرزندان در این کشور با پدران و مادران واقعی خود زندگی می کنند.

سردار سلامی گفت: سالانه 38 هزار نوجوان آمریکایی به دلیل بحران شخصیت و بحران هویتی خودکشی می کنند.

وی افزود: براساس مطالعات جامعه شناسی موسسات آمریکایی، درحال حاضر یکصد واقعیت برای فرو پاشاندن نظام اجتماعی آمریکا وجود دارد که بیان بخش عمده ای از این واقعیت ها شرم آور است.

مبارزات ما با آمریکا ادامه خواهد یافت

جانشین فرمانده کل سپاه گفت : چهل و چند درصد کودکانی که در آمریکا متولد می شوند از مادرانی متولد می شوند که هنوز ازدواج نکرده اند.

سردار سلامی در ادامه سخنانش در مراسم 13 آبان گفت : خانواده های تک نفره آمریکایی در جهان رکورد زده است و سیستم آموزش و پرورش آمریکا در حال فروپاشی است.

وی با اشاره به نقاط ضعف بسیار در نظام بهداشتی آمریکا گفت: به دلیل ناتوانی در مراقبت های بهداشتی و حق بیمه ها دولت فدرال آمریکا دو هفته تعطیل شد و به تعبیر خود آمریکایی‌ها شات داون کرد.امروز بحران هایی که آمریکا با آن مواجه است زوال این تمدن را آغاز کرده است.

سردار سلامی با اشاره به گسترش بی حد و حصر قدرت نظامی آمریکا گفت: هر گاه قدرت های بزرگ در طول تاریخ تمدن ها بیش از حد گسترش یابند فرو می پاشند و این را فروپاشی تمدن های دیگر نشان داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مبارزات ما با آمریکا ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما امروز دارای رهبری بزرگ، ملتی بزرگ و سیستم دفاعی بزرگ و قدرتمندی هستیم و قدرت دفاعی ما براساس جنگی طولانی و وسیع با قدرت هایی در تراز آمریکا شکل گرفته است.

سردار سلامی اضافه کرد: برای تعقیب آرمان هایمان هیچ نقطه توقف و هیچ خط قرمزی نمی شناسیم.

وی با بیان اینکه امروز امنیت ما و جهان اسلامی به هم گره خورده است، گفت: اگر در سوریه، لبنان ، عراق و یمن به پیروزی مسلمانان کمک می کنیم برای این است که آنها می خواهند مسلمانان را از هم مجزا کنند و با هر واحد مجزا با تمرکز قوا مواجه شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما باید از آوارگی ملل مسلمان جلوگیری کنیم تا جلوی تهدید ما و دیگر ملل مسلمان گرفته شود.

سردار سلامی گفت: ما امروز مصمم در صحنه هستیم و ملت دیگر نیز در حال آگاه شدن هستند.
وی افزود: ما تهدیدات صهیونیست ها و آمریکایی ها در برابر ملت ایران را در پرتو هدایت های رهبر معظم انقلاب بی اعتبار کرده ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رویارویی تفنگداران دریایی سپاه با تفنگداران آمریکایی درخشش پاسداران انقلابی را در برابر ضعف و ذلت آنها نشان داد و این مشت نمونه خروار و نشانگر تفوق راهبردی نظام ماست.

سردار سلامی افزود: آنها می دانند که مقابله با انقلاب آرزوی باطل شده، یک هوس ناممکن دفن شده و واقعیتی است که آمریکایی ها خود به آن اعتقادی ندارند.

وی گفت: ما در هر کجا می توانیم حوزه های منافع حیاتی دشمنان خود را با هر تهاجمی تخریب کنیم و این قدرت ویرانگر دفاعی ملت واقعیتی بر روی زمین، زیرزمین، در دریا و آسمان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم و این واقعیتی توقف ناپذیر است.

آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکند برجام به موزه می رود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکاییها باید بدانند اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

سردار سرتیپ حسین سلامی در ادامه سخنان خود در مراسم 13 آبان به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: برجام امروز معیار و محکی بر چگونگی شخصیت واقعی آمریکا در معاهدات بین المللی است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: اولاً به آمریکاییها تأکید می کنیم که تعهدات خود را بی کم و کاست اجرا کنند.

وی افزود: اینجا ایران است سرزمین مردمانی که اراده کرده اند در پرتو اسلام و انقلاب باشکوهشان به هیچ قدرت بیگانه ای باج ندهند. ملت ایران ملت با فرهنگ، باشعور و با شخصیتی متعالیست که سربلند به تعهدات خود پایبند است اما این تعهدات یکسویه نیست و صبر ملت ایران هم بی انتها نیست.

جانشین فرمانده سپاه افزود: انتظار داریم مقامات آمریکایی لنز و عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینکی جدید واقعیت امروز ایران و جهان را نگاه کنند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران ملت عمل است، تصریح کرد: در طول 38 سال گذشته دیده اید که حرف و عمل ملت ایران یکی است و ملت ایران حتی گاهی اول عمل کرده و بعد حرف زده است.

جانشین فرمانده سپاه خطاب به آمریکایی ها گفت:‌ این آزموده را دیگر دوباره نیازمایید.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان عاقلانه فکر کنند زیرا ما حقوقمان را تا آخرین لحظه ها تعقیب می کنیم و دشمنانمان را تا هر نقطه ای از جهان برای احقاق حقوق مشروع مان تعقیب خواهیم کرد، افزود: آمریکاییها باید بدانند اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

وی افزود: آمریکاییها این نکته را بدانند اگر به تعهداتشان کامل عمل نکنند به نقطه اول بازخواهیم گشت، سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره فعال خواهد شد اما این نقطه اول توقف در سطح توسعه فعالیت هسته ای ما قبل از برجام نخواهد بود، ما پیش خواهیم رفت.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران فقط در مقابل آمریکا متعهد نیست، گفت: من به مقامات آمریکایی به عنوان خادم کوچکی از این ملت بزرگ اعلام می کنم؛ دولت ایران فقط در مقابل 1+5 در برجام متعهد نیست بلکه در مقابل ایران هم متعهد است و تعهد دولت به ملت ایران ذاتی، ماندگار، عمیق، مستحکم و ریشه دار است.

وی افزود: دولت ایران به ملت ایران تعهد داده است که اگر شما به تعهداتتان عمل نکنید برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد و دوباره جریان چرخه هسته ای به طور کامل در این کشور فعال خواهد شد.

سردار سلامی گفت: به آمریکاییها سفارش می کنیم از موشک و مهار قدرت بازدارنده ایران هم سخنی نگویند. اراده ملت ایران به گونه ای است که هرگاه دشمنان بر نقطه ای متمرکز می شوند، ما می فهمیم. آن نقطه، نقطه واقعی و حقیقی قدرت ماست که باید آن را تقویت کرد این درس عبرتی است برای آمریکاییها. با این حال ما مصمم هستیم تا احقاق حقوق حقه خود و تا از بین بردن ادبیات تهدید در ذهن و دل دشمنانمان مسیر جهاد را که مسیر سعادت همه امت اسلامی است ترک نکنیم.

جانشین فرمانده سپاه افزود: ما هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف، کرامت و عزت ملت بزرگ ایران و ملت های مسلمان دیگر عالم را ترک نخواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
۰
۰
مبارزه با آمریكا موقعی موثر خواهد بود كه از نظر علمی و درآمد سرانه ملی و فرهنگ عمومی مخصوصا ترافیكی پیشرفت قابل ملاحظه داشته باشیم.......وگرنه ۳۷ سال شعار دادیم و وضع اخلاقی ملت و رفاه پسرفت داشته است.اختلاس و فساد سازمانی مملكت را فرا گرفته.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها