سرلشکر رضایی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

اوباما با برجام آمریکا را از باتلاق نجات داد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور تبیین موضوع «تقابل گفتمان انقلاب اسلامی با آمریکا » در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور یافت.
کد خبر: ۹۶۴۲۵۱
آمریکا طرح سپر و شمشیر را به راه انداخته است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به منظور تبیین موضوع «تقابل گفتمان انقلاب اسلامی با آمریکا » در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود، گفت: درگیری ملت ما با آمریکا از جریان کودتا علیه نهضت ملی شدن صنعت نفت شروع شد که آقای مصدق گمان می کرد اگر از انگلیسی ها ببرد و به آمریکا یی ها پناه ببرد مشکلات حل می شود، اما این در حالی بود که به دست خود آمریکا علیه او کودتا شد.

وی ادامه داد: از آن تاریخ تا به امروز، دشمنی آمریکا با ما بدون وقفه ادامه دارد تا اینکه در سه، چهار سال گذشته شدیدترین تحریم ها را علیه ما اعمال کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امریکایی ها مرتب برای ما مشکل درست می کنند و هزینه هایی به بار می آورند، خاطر نشان ساخت: اگر یک دادگاه واقعی بین المللی تشکیل شود، آمریکایی ها می بایست حداقل دهها میلیارد دلار خسارت به ما بپردازند تا بتواند گذشته را کمی جبران کند البته این جبران خسارت منهای مسائل معنوی است که قابل جبران نیست.

توافقنامه الجزایر، بارها و بارها توسط آمریکا زیر پا گذاشته شد

رضایی در ادامه اظهاراتش به توافقنامه الجزایر اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافقنامه تیم مذاکره کننده ما با آمریکایی ها به توافق رسیدند که گروگان‌ها(در جریان تسخیر لانه جاسوسی) به شرطی آزاد شوند که آمریکایی ها چه مستقیم و چه غیر مستقیم دیگر در امور داخلی ما دخالت نکنند، اما شاهدیم از زمانی که این توافق صورت گرفت، توافقنامه الجزایر بارها و بارها توسط آمریکایی ها زیر پا گذاشته شده است.

مقاومت و ایستادگی را حق مشروع خود می دانیم و بر همین اساس هم عمل می کنیم

وی در توضیح اینکه گفته می شود ایران با امریکا دشمنی دارد نیز بیان داشت: اینطور نیست، بلکه آنها با ما دشمنی می کنند و ما ایستادگی، مقاومت و مبارزه می کنیم بنابراین ما ابتدا به ساکن علیه هیچ کشوری وارد درگیری و جنگ نمی شویم اما مقاومت و ایستادگی را حق مشروع خود می دانیم و بر همین اساس هم عمل می کنیم.

در گفتار و رفتار آمریکا تغییری حاصل نشده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در گفتمان آمریکا تغییری ایجاد شده که برخی سخن از امکان همکاری با آنها در برخی از مسائل و زمینه ها می کنند نیز اظهار داشت: اگر آمریکایی ها تغییر کرده باشند، تغییر آنها می بایست علامتی می داشت و این درحالیست که ما نه در گفتار، نه در رفتار و نه در انجام تعهدات انها تغییری نسبت به گذشته نمی بینیم.

رضایی ادامه داد: در ابتدای انقلاب نیز گروه هایی عنوان می کردند که آمریکا با ما دشمنی ندارد منتها این حرف را زمانی افرادی چون بنی صدر و بازرگان مطرح می کردند، اما امروز هم گروه های جدیدی در کشور این حرف را می زنند که هرچند در اکثریت نیستند ولی این سوال مطرح می شود که چرا در کشور ما گروه هایی رابطه با آمریکا را تبلیغ می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بدهی 19 هزار میلیاردی آمریکا گفت: این بدهی از درآمد های آمریکا تجاوز کرده و لذا ورشکستگی بزرگی در آمریکا قابل پیش بینی است و اگر این ورشکستگی رخ دهد سرمایه مردم از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: در این رابطه آمریکا هزینه جنگ سوریه را بر دوش قطر و هزینه جنگ یمن را بر دوش عربستان انداخته است.

آمریکا طرح سپر و شمشیر را به راه انداخته است

وی با بیان اینکه، آمریکا با یک بن بست برای اجرای تعهدات بین المللی روبرو شده است ادامه داد: آمریکا طرح سپر و شمشیر را به راه انداخته که سپرشان تحریم و شمشیرشان نفوذ است و ما اکنون سپر خوب و قوی به نام مقاومت و ایستادگی داریم که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارند.

رضایی با اشاره به اینکه، اکنون بزرگترین رکود را تجربه کرده ایم گفت: مردم ایران حاضرند تا 100 سال دیگر مرگ بر آمریکا بگویند و از سوی دیگر، دولتمردان باید اوضاع اقتصادی را درست کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، برنامه نفوذ آمریکا بسیار جدی است افزود: در دانشگاه امام حسین16 هزار سند درباره نفوذ آمریکا جمع آوری شده است لذا آنها در ابتدا می خواهند برنامه تردید و سپس سیاست تضعیف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه، آمریکایی ها قصد دارند ارزش های آمریکایی را در کشورمان ترویج دهند گفت: با توجیه و شفاف سازی می توان جنگ نرم آمریکا را خنثی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه، همزمان با دفن داعش در عراق و سوریه ، نگرانیم حوادث تازه ای اتفاق بیفتد اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا افتخار ماست این در حالی است که عده ای می گویند چرا این شعار را می دهیم، شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر تجاوزگری و دخالت در کشورها است و لذا بحث این نیست که آمریکا عضو سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه، آمریکا نماد ضد ارزشها است خاطرنشان کرد: جوانان ما به خوبی می دانند که این نماد غیرت انقلابی است و باید آن را حفظ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها