ب‌ام‌و از جدیدترین طرح مفهومی موتورسیکلت خودران موتوراد ویژِن نِکست 100 رونمایی کرد

موتوراد، نسلی نو از موتورسیکلت‌ها

شرکت ب‌ام‌و، تولیدکننده آلمانی وسایل نقلیه لوکس، ادعا می‌کند موتورسیکلت‌های نسل آینده اینقدر ایمن خواهند بود که موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی یا لباس‌های لایه‌دار ضدضربه نیازی نخواهند داشت. به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس این کمپانی، ب‌ام‌و از طرح چند وسیله نقلیه مفهومی پرده برداشت. جالب توجه‌ترین این طرح‌ها مربوط به موتورسیکلتی موسوم به «موتوراد ویژِن نِکست 100» (Motorrad Vision Next 100) است که بیش از سایر طرح‌ها خودنمایی می‌کرد. در رونمایی از این طرح مبتکرانه اعلام شد هر فردی با هر سطحی از مهارت موتورسواری می‌تواند از راندن این وسیله نقلیه نهایت لذت را ببرد.
کد خبر: ۹۶۳۹۵۴
موتوراد، نسلی نو از موتورسیکلت‌ها

موتوراد ویژِن نِکست 100 مجهز به سیستم خودکار حفظ تعادل است که کمک می‌کند موتورسیکلت در حین حرکت و نیز در زمان توقف از تعادل خارج نشود. موتوراد همچنین صفحه کنترل ندارد و موتورسوار در عوض کلاه ایمنی باید از یک عینک هوشمند استفاده کند. این عینک، میدان دید راننده را وسعت می‌دهد و نوعی محافظ باد نیز محسوب می‌شود. هر زمان که لازم باشد، اطلاعات مربوط به مسیر در مقابل چشم موتورسوار ظاهر خواهد شد. موتوراد از قابلیت رانندگی خودکار نیز برخوردار است. زمان‌هایی که موتورسیکلت در حالت خودران تنظیم می‌شود، اطلاعات مربوط به مسیر در صفحه نمایش هوشمند پدیدار نخواهند شد. موتوراد و سایر وسایل نقلیه‌ای که در این مراسم رونمایی شدند، بدون هر گونه آلایندگی هستند.

در این مراسم از یک دستگاه خودروی رولز‌رویس غول‌پیکر حدوداً هفت متری نیز رونمایی شد. این خودروی کاملا خودران، فرمان ندارد و در طراحی داخلی آن به جای صندلی از مبل استفاده شده است. خودروی دیگری که در این مراسم رونمایی شد، یک خودروی همگانی خودران است که از طریق یک اپلیکیشن مخصوص در محل مورد درخواست مسافر حاضر می‌شود. در مجموع، تمام طرح‌های رونمایی شده در این مراسم، گلچینی از هوشمندترین وسایل نقلیه‌ای هستند که انتظار می‌رود شیوه تردد در نسل‌های آینده را متحول کنند.

منبع: Live Science

مترجم: صدف دژآلود

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها