گزارش جام جم آنلاین از کمپین 13 آبان

2500 متر آمریکاستیزی هنرمندانه

این روزها که مصادف است با یوم الله 13 آبان احتمالا شما هم در سطح شهر و بزرگراه ها و خیابان ها تصاویر گرافیکی ویژه ای که اکران شده را دیده اید و شاید برایتان سوال باشد که داستان این کارهای هنری و تصویرسازی ها چیست؟
کد خبر: ۹۶۳۹۴۴
2500 متر آمریکاستیزی هنرمندانه

به گزارش جام جم آنلاین، به مناسبت فرارسیدن سالروز اشغال لانه جاسوسی و مبارزه با آمریکا سازمان زیباسازی کشورمان دست به اکران گسترده برخی کارهای گرافیکی با همین موضوع زده است برای آن که جزئیات بیشتری از آن را بدانیم به سراغ معاون هنرهای شهری سازمان زیباسازی رفتیم و همچنین یکی از داوران کمپین هنری 13 آبان هم با ما در ارتباط با ویژگی های هنری این آثار سخن گفت.

سید مجتبی موسوی، معاون هنرهای شهری سازمان زیباسازی در این ارتباط به جام جم آنلاین گفت: از همان زمان اشغال لانه جاسوسی ما شاهد بودیم که چهره های مطرح هنری کشور بصورت خودجوش وارد خلق آثار ارزشمند با این موضوع شدند که شاید بهترین نمونه آن کار هانیبال الخاص روی دیوار لانه جاسوسی باشد ما در سطح شهر از این تیپ نقاشی های دیواری کم نداریم و یکی از وظایف ما حفظ،‌نگهداری و مرمت آنهاست.

او افزود: امروز خوشبختانه نقاشی دیواری گرایش جدی میان هنرمندان و نسل جوان ایجاد کرده است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم.

موسوی تاکید کرد: در کنار این کار ایده دیگری را هم اجرایی کردیم که کمپین 13 آبان نام داشت و کارگاه و ایده پردازی گرافیک با حضور اساتید بود که حاصل آن این روزها در سطح شهر به صورت گسترده اکران شده است.

به گفته موسوی از میان افرادی که در این کارگاه و کمپین شرکت کردند، 15 طرح انتخاب و بر روی 160 عرشه پل و بیلبورد در حال اکران است که حدود 2530 متر مربع تبلیغات فرهنگی را شامل می شود که اتفاق خوبی در این مناسبت است.

برای جزئیات بیشتر به سراغ محمدرضا دوست محمدی، داور این کمپین رفتیم که او به جام جم آنلاین گفت: ما برای این کمپین زمان محدودی داشتیم که البته با توجه به این زمان کارهای خوب و ارزشمندی خلق شد ولی می توانست بهتر از این هم کار شود.

این هنرمند و مدرس دانشگاه افزود: نفس برگزاری کمپین کار خوب و زیبایی بود به هر حال زنده نگه داشتن رویدادهای مهم تاریخی از وظایف هنر و هنرمندان است. در این دوره هم توجه ویژه ما به ایده پردازی ، خلاقیت و کار خوب گرافیکی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها