یک هنرمند گرافیست ایرانی، شکل ظاهری و بسته بندی محصولات دانش بنیان و باکیفیت ایرانی را عاملی موثر در جذب مصرف کنندگان و رقابت با محصولات خارجی دانست.
کد خبر: ۹۶۳۹۱۴
نحوه ارائه محصولات ایرانی عاملی تاثیرگذار در جذب مصرف‌کنندگان

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، بهرام کلهرنیا هنرمند تصویرگر، مجسمه‌ساز و گرافیست درباره حمایت از تولیدات ساخت داخل گفت: فرهنگ به مثابه نیرویی ریشه دار و عمیق در شکل دادن به آرا و نیروهای تصمیم گیری ذهنی و فکری نقشی موثر را دارد بنابراین برای تحقق این هدف در «ایران ساخت» استفاده از افرادی که مورد تایید اجتماع هستند می تواند تاثیرگذار باشد. در واقع هنرمندان به نوعی ویترین جامعه هستند و رفتار و شیوه زندگانی آنها مورد توجه مردم است و گاهی مورد تکرار توسط سایرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: بنابراین نخستین اقدام، تشویق هنرمندان به تجهیز خود با آرایه هایی است که رنگ ملی دارد تا زمانی که در جمع قرار می گیرند این آرایه ها به نمایش درآید و به سمتی پیش رود که در جامعه تکرار آن را شاهد باشیم.

این هنرمند تصویرگر همچنین عنوان کرد: هنرمندان در حوزه های مختلف فعالیت خود محصولاتی را تولید می کنند که دارای ویژگی هایی است که در این بحث مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در جامعه امروز کمتر از تخصص یک طراح گرافیک استفاده می شود. روغن نباتی از کالاهای روزمره در زندگی است و اطلاعاتی روی بسته بندی آن به کار می رود که خوب است اما روش ارائه آن مناسب نیست و از نظر کارشناس فنی بهره برده نمی شود. پس زمانی که این محصول در کنار محصول مشابه خارجی قرار می گیرد شکل زیبایی ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن طراحان ایرانی با بیان اینکه شکل ارائه محصول عاملی مهمی در میزان تاثیر بر روی مصرف کننده است، گفت: باید با مشورت با طراحان شکل ظاهری مناسب برای ارائه محصول انتخاب شود زیرا هر چه محصولات و کالاهای دانش بنیان ایرانی شکل بهتری داشته باشند میزان فروش و بهره وری از کالا توسط مصرف کنندگان افزایش می یابد در این راستا نیز باید تولیدکنندگان را ترغیب کرد تا طراحی محصولات خود را به طراحان داخلی به جای طراحان خارجی سفارش دهند. البته پشتیبانی از این حرکت جریان ساز اجتماعی در بسته بندی محصولات نیاز به حمایت دولتی دارد.

وی درباره برگزاری جشنواره ایران ساخت نیز عنوان کرد: اگر جشنواره «ایران ساخت» به شکلی درست برگزار شود قطعا تاثیر خود را می گذارد و جریان سازی حمایت از تولیدات باکیفیت ساخت داخل که مد نظر این رویداد است با برنامه ریزی پیش می رود البته حرکت در این مسیر نیز باید با توجه به مخاطبان اصلی جشنواره باشد. در نهایت نیز باید برای ایجاد رسانه تخصصی با وظیفه و هدف گیری این موضوع اقدام کرد.

براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها