مدیر اجرایی موکب اهالی قم المقدسه خبر داد:

خادمین حسین به کربلا رفتند

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم خبر داد؛

افزایش مصرف آب در قم

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم از کاهش برداشت از چاه های آب در هفت ماه نخست سال جاری به منظور حفظ منابع آب زیر زمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۸۶۰
افزایش مصرف آب در قم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، مهندس علیجان صادق‌پور در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت ‌نیرو در قم با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های مدیران و کارکنان صنعت آب و برق در ایام تابستان گفت: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه مردم با مشکل خاصی در تأمین آب و برق شهر قم در فصل گرم سال مواجه نبودند.

وی با اشاره به انسجام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان قم افزود: فعالیت‌های شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان قم در سال‌های گذشته با هماهنگی و وحدت بسیار خوبی به پیش رفته که امیدواریم این رویه همچنان با قدرت و دقت ادامه یابد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران ادامه داد: وزارت نیرو در قم به ارائه گزارشی از میزان مصرف آب در هفت ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت مصرف آب در قم دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

صادق پور با اشاره به کاهش حدود 17 درصدی برداشت از چاه‌ها به منظور حفظ سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد آب مورد نیاز شهر قم از سدهای کوچری و 15 خرداد تأمین می‌شود که این امر منجر به افزایش مطلوبیت آب نیز شده است.

در ادامه مهندس حاج حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با بیان اینکه در حال حاضر با به بهره برداری رسیدن سدکوچری مشکلی در تأمین آب نداریم، گفت: پس از سال‌ها در آبان ماه امسال حدود 40 میلیون مترمکعب آب در سدهای کوچری و 15 خرداد ذخیره داریم.

مهندس احمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم نیز با اشاره به مشکلات کمبود آب در بخش خجلستان گفت: با توجه به عدم بارندگی و وابستگی این منطقه به نزولات جوی مشکلات زیادی در زمینه تأمین آب این بخش به وجود آمد تا جایی که برای نخستین بار به این بخش آب رسانی سیار انجام گرفت.

همچنین در این در خصوص مطالبات فی مابین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشترک بحث و بررسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها