همزمان با قتل تاجر ایرانی در فیلیپین، دوستان ایرانی مقتول برای رازگشایی از این جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۶۳۷۹۲
ردپای 2 مرد در قتل تاجر ایرانی در فیلیپین

به گزارش جام‌جم، دیروز خانواده‌ای با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران از قتل پسر جوان خانواده در فیلیپین خبر دادند.

مادر مقتول به قاضی محسن مدیر‌روستا گفت: کار پسر میانسالم تجارت بود. او مقیم کانا‌دا بود، اما از پنج سال پیش هر از گاهی به شهر ساحلی باتانگاس فیلیپین می‌رفت. دو دوست ایرانی‌اش در فیلیپین او را تشویق کرده بودند که در این کشور فعالیت ساختمان‌سازی داشته باشد. پسرم هم تصمیم گرفته بود با آنها همکاری کند.

وی ادامه داد: بیست و سوم خرداد امسال با او حرف زدیم که حالش خوب بود و می‌خواست برای انجام کاری از خانه‌ بیرون برود. قرار شد بعد از بازگشت به خانه با من تماس بگیرد تا جویای احوالش شوم. بعد از آن دیگر خبری از او نشد و تلفن همراه و خانه‌اش هم پاسخگو نبود. گمان کردیم شاید‌ کاری برایش پیش آمده و خودش با من تماس می‌گیرد‌.

شاکی افزود: 20 روز از آخرین تماس با پسرم ‌گذشت و خبری از او نداشتم. ‌نگرانش ‌شده بودم‌ تا این‌که با پسر و دخترم که در آمریکا زندگی می‌کردند تماس گرفتم و درباره غیبت مرموز برادرشان با آنها حرف زدم. آنها به ایران آمدند و همراه فرزندانم به سفارت فیلیپین در تهران رفتیم و موضوع را پیگیر شدیم. پس از چند روز پیگیری‌های مداوم متوجه شدیم که در شهری که پسرم زندگی می‌کرده جسدی مجهول‌الهویه کشف شده که با شلیک چها‌ر گلوله به قتل رسیده بود.

وی گفت: نمی‌دانستیم این جسد متعلق به فرزندم است یا نه، بنابراین‌ از طریق سفارت فیلیپین خواستیم تا عکس‌های مرد کشته شده را به ما نشان دهند که آنها عکس‌هایی را برایمان ارسال کردند. در بررسی این عکس‌ها متوجه شدیم جسد متعلق به فرزند گمشده‌ام است.‌ پس از هماهنگی‌های لازم توانستیم جسد پسرم را از طریق مراجع قضایی فیلیپین تحویل گرفته و برای خاکسپاری در گورستان تهران به ایران منتقل کنیم.

شاکی ادامه داد: موضوع قتل پسرم را از طریق پلیس فیلیپین پیگیری کردیم که متوجه شدیم دو دوست ایرانی پسرم که قرار بود با آنها در احداث ساختمان همکاری داشته باشد، در روز گم شدن پسرم همراه او بوده‌اند و پلیس این شهر نیز در جست‌وجوی همان دو مرد ایرانی است. گمان می‌کنم این دو نفر در قتل پسرم نقش داشته‌اند و اکنون از آنها شکایت دارم. همزمان با شکایت این زن، با دستور بازپرس جنایی، دو مظنون در پرونده قتل مرد تاجر تحت تعقیب پلیس ایران قرار گرفتند. قرار است این دو نفر که در فیلیپین زندگی می‌کنند برای ادامه تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شوند تا راز قتل مرد تاجر فاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها