330 میلیون کارت بانکی دست مردم

هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

معاون وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت و مجلس واحد پولی را تغییر دهند، گفت: تعداد کارت‌های بانکی به ۳۳۰ میلیون فقره در سال جاری رسیده که سرانه آن 5/4 کارت به ازای هر نفر است.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۳
هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حسین قضاوی در دومین نمایشگاه تراکنش ایران که با حضور تعدادی از مدیران عامل بانک ها و شرکت های فعال در زمینه تراکنش در حال برگزاری است، گفت: تعداد کارت های بانکی از ٢٢٦ میلیون فقره در سال گذشته به ۳۳۰ میلیون فقره در سال جاری رسیده که سرانه آن 5/4 کارت به ازای هر نفر است و تعداد دستگاه های خودپرداز بانکی نیز به ازاء هر ١٨٠٠ نفر به یک دستگاه رسیده است.

او با بیان این که تجارت الکترونیک حجم تولید اسکناس و نیاز به آن را کاهش داده است، افزود: در سال ١٣٩٤ هزار و ٤٠٠ تریلیون تومان از طریق خودپردازها تراکنش انجام شد و از طریق دستگاه‌های کارتخوان برآورد می شود امسال به ١١٠٠ تریلیون تومان برسد. تراکنش های صورت گرفته از طریق ساتنا نیز ٢٠٠٠ تریلیون تومان بود.

قضاوی ادامه داد: سال گذشته جمعا ٥ هزار تریلیون تومان حجم مبادلات الکترونیک بوده و امسال پیش بینی ما این است که به ٥٥٠٠ تریلیون تومان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمزه
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
اگرقابلیتی برای كارت ملی هوشمند قرار داده میشد كه علاوه بر كاربردهای آن به عنوان عابربانك وكارت سوخت و گواهینامه و كارت پایان خدمت سربازی هم استفاده گردد و عابربانك ها حذف میگردید و شماره كارت همان شماره ملی شخص بود هم هزینه های صدور و نگهداری كمتر میشد تمام خودپردازها استاندارد میشد نقل و انتقال پول شفاف تر میشد رد یابی خلاف كاران برای دولت و پلیس راحت تر میشد و مردم حساب های خود بهتر كنترل میكنند و در آینده برای هر كاری كارت جدید صادر نشود و به قابلیتهای كارت هوشمند ملی اضافه شود

نیازمندی ها