رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران غربی تأکید کرد که ارتش این کشور تمام سوریه را از وجود تروریست‌ها پاک می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۱
اسد: سوریه را از وجود تروریست‌ها پاک می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه این هفته مصاحبه‌ای جمعی با گروهی از خبرنگاران آمریکایی و انگلیسی داشته است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن انتشار این خبر گوشه‌هایی از صحبت‌های آقای اسد را منتشر کرده و به نقل از وی نوشته است که او اطمینان دارد که دستکم تا سال 2021، یعنی پایان دوره هفت ساله ریاست‌جمهوری‌اش در قدرت باقی می‌ماند.

رویس‌جمهور سوریه همچنین تأکید کرده است که ارتش این کشور نهایتا تمام سوریه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کند.

او با متهم کردن آمریکا به ایجاد بحران در سوریه، در مورد تبلیغات رسانه‌‌های غربی در مورد نظام سوریه گفت این رسانه‌ها تنها تلاش می‌کنند در تیترهای خود عنوان کنند که «یک رئیس‌جمهور بد، یک آدم بد، در حال کشتن آدم‌های خوب است.»

وی افزود: «اما می‌دانید که قضیه چیست. انگیزه اصلی آن‌ها سرنگون کردن دولت است. این دولت با معیارهای ایالات متحده همخوانی ندارد.»

به گفته آقای اسد، با آنکه تروریست‌ها هزاران نفر از مردم سوریه را کشته‌اند، اما «هیچ‌کس در مورد جنایات جنگی» این گروه‌ها صحبت نمی‌کند.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده در مورد دولت سوریه، گفت: «خوب تصور کنید که این ادعاها درست است و این رئیس‌جمهور مردم خودش را کشته و ایالات متحده هم در حال کمک به مردم سوریه است. اگر این طور است، در این پنج سال و نیم چه کسی از من حمایت کرده است؟ چطور می‌شود مردم از من حمایت نکنند و من هنوز رئیس‌جمهور باشم؟ داستان واقعی این نیست.»

نیویورک‌تایمز سپس اذعان کرده است که باقی ماندن آقای اسد در قدرت، علاوه بر حمایت‌های ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان، ناشی از این است که حمایت مردمی از وی در نقاطی سوریه بیش از آنچیزی بوده که معارضین تصور می‌کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در این مصاحبه تأکید کرده است که بخشی از حامیان او، کسانی هستند که ممکن است با سیاست‌های دولت و حزب بعث مخالف هستند، اما در عین حال می‌دانند که با نابودی نظام سوریه، افراط‌گرایان قدرت را در این کشور به دست می‌گیرند.

وی گفت: «آن‌ها به ارزش دولت پی برده‌اند. این مسئله‌ای است که آن‌ها را به سمت ما متمایل کرده است، نه اینکه آن‌ها دیدگاه‌های سیاسی‌شان را تغییر داده باشند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
زنده باد اسد ///لعنت بر امریكای پست فطرت

نیازمندی ها