نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی درباره ممنوعیت استفاده از سلاح سرد موافقت کردند.
کد خبر: ۹۶۳۳۷۵
کلیات طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تصویب شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه کلیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی که درباره ممنوعیت استفاده از سلاح سرد بود را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 172 رای موافق، 53 رای مخالف، 9 رای ممتنع از مجموع 265 نماینده حاضر در صحن علنی با کلیات این طرح موافقت کردند.

پس از سخنان مخالفان و موافقان این طرح، رای گیری انجام شد و سپس لاریجانی گفت: امروز چون جلسه رای اعتماد است، بررسی جزییات این طرح به جلسات بعدی موکول می شود.

در صورت تصویب نهایی این طرح و براساس ماده واحده آن تبصره های زیر به عنوان تبصره های 1 و 2 به ماده 617 قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم-تعزیرات) مصوب 2 خردادماه سال 75 الحاق می شود.

براساس تبصره 1 این ماده واحده، حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامن دار، ساطور، قداره یا پنجه بوکس و نیز سایر ادواتی که صرفا در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارد، جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می شود.

واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 6 محکوم و حسب مورد، این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.

در تبصره 2 ، تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره 1 در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایرانی
-
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
خدا از دنیا رفتگانتونو بیامرزند كه جامعه از دست اراذل و اوباش و روانیها راحت خواهند شو و كاااااااااااااااااااااااااااااااااااااش برخورد مافوق جدی بشود .
Vahid
-
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
واقعاً برام سواله كه برای جلوگیری از جرم و بزهكاری، چنین چیزی به این مهمی چرا تا الان منتظر تصویب مونده بود؟!!
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
ای بابامگربااین برنامه هاحل میشه؟باچكش باآچارباتبرباتیزبربا........چه كنیم

نیازمندی ها